accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הודעת הפינוי לתושבי העיר אראק, שבה ממוקם מתקן גרעיני

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כג סיון ה'תשפה (19.06.25)

1

12

like

2

dislike

דובר צה"ל בפרסית מפרסם הודעת פינוי לתושבי העיר אראק - שבה ממוקם אחד ממתקני הגרעין של המשטר האיראני • המתקן, כך לפי דיווחים, נועד למחקר המבוסס על מי כבדה, וביכולתו להפיק חומרים שיכולים לסייע לייצור נשק גרעיני


במקביל לתקיפות הלילה בטהרן ובאזורים נוספים באיראן, דובר צה"ל בפרסית מפרסם הודעת פינוי לתושבי העיר אראק – שבה ממוקם IR-40, אחד ממתקני הגרעין של המשטר האיראני.

בהודעה נכתב: "אזהרה דחופה על כיוון צבא ההגנה לתושבים, לעובדים ולנוכחים באזור אראק-חונדאב האיראני באזורים המסומנים במפה עם הצורך להתפנות מיד לפני התקוממות צבא ההגנה כדי לפגוע בתשתיות הצבאיות השייכות למשטר האיראני".

maximize-image
images-count1+
הכור הגרעיני באראק

העיר אראק, שנמצאת במערב המדינה וזכתה לכינוי "הבירה התעשייתית של איראן", מאחסנת בתוכה מתקן גרעיני חשוב, שנחשב אומנם שולי ביחס למתקנים בנתנז, בפורדו ובאספהאן, אך עדיין משמעותי. הכור, כך לפי דיווחים, נועד למחקר המבוסס על מי כבדה, וביכולתו להפיק חומרים שיכולים לסייע לייצור נשק גרעיני. מנגד, איראן טוענת כי הכור משמש אך ורק "לצורכי מחקר רפואיים".

עוד נכתב בהודעה: "אזהרה דחופה לעובדים ולכל האנשים באזור האדום של המפה בתוך הערים אראק וחנדאב: צבא ישראל פועל באזור זה, כפי שעשה ברחבי איראן בימים האחרונים, כדי לתקוף את התשתית הצבאית של המשטר האיראני. אזרחים יקרים, למען בטיחותכם ובריאותכם, אנו מבקשים שתעזבו את האזור המיועד על המפה בתוך הערים אראק וח'נדאב בהקדם האפשרי. נוכחותך באזור זה מסכנת את חייך".

maximize-image
images-count1+
תקיפות בטהרן | צילום: רשתות ערביות

כאמור, לאחר הדיווחים על פיצוצים בכמה מוקדים באיראן, בין היתר בטהרן, בקארג' ובאספהאן, דובר צה"ל הודיע על גל תקיפות נוסף של כוחותינו "בטהרן ובמרחבים נוספים באיראן". מוקדם יותר הלילה דווח כי מערכות ההגנה האווירית יירטו כטב"מים ישראלים בשמי טהרן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News