accessibility-icon
share-icon
איראנית מצלמת בתבריז | צילום: איראן אינטרנשיונל

העדות מתבריז שממחישה את גודל קריסת הצבא האיראני

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כג סיון ה'תשפה (19.06.25)

19

17

like

3

dislike

בזמן שישראל פועלת בחופשיות בשמי איראן, תושבת תבריז תיעדה את חוסר האונים של הצבא האיראני ומשמרות המהפכה: "אין קול של ירי נ"מ, אתם לא יוצלחים" • התיעוד הוויראלי חושף את קריסת ההגנה האווירית, ואת הזעם הציבורי הגובר כלפי המשטר חסר היכולת


בסרטון שצולם מהעיר סהנד שליד תבריז, תושבת מקומית מתעדת ברגע של פאניקה וזעם תקיפה ישראלית בשטח איראן. בעודה מצלמת עשן העולה מנקודת פגיעה, היא אומרת בקול רועד: "העיר סהנד, תבריז… הם פגעו. היום ה-28 בחודש ח'ורדאד, יום רביעי. המטוסים חגים מעל הראש שלנו".

בהמשך היא זועמת על הצבא האיראני, שלא מצליח לעשות דבר כדי לבלום את חיל האוויר הישראלי, שעושה כרצונו באיראן כבר שבעה ימים ברציפות: "אפילו כדור אחד, אין קול של ירי נ"מ". בשלב מסוים היא עוברת לתקוף את היכולות החלשות של המשטר: "חסרי כבוד, לא יוצלחים".

ואכן, הצבא האיראני ומשמרות המפכה לא מצליחים לעשות דבר כדי לבלום את המבצע הישראלי, האיכותי מאוד יש לומר, בשמי איראן. מאז מכת הפתיחה, במהלכה הושמדו מטרות אסטרטגיות חשובות שהיו אמורות בין היתר להגן אווירית על איומים בשמי איראן, ישראל סללה אוטוסטרדה לאיראן – דבר שעד לפני כשבוע היה נשמע מופרך בעולם בכלל ובישראל ואיראן בפרט.

עקבו אחרינו גם ב-Google News