בעוד שמספר ההרוגים בקייב מהמתקפה הרוסית השבוע עלה ל-28, מזהירים גורמים באירופה מפני תוכנית רוסית ארוכת טווח לתוקפנות רחבת היקף. מזכ"ל נאט"ו מארק רוטה אמר כי "מוסקבה עלולה להיות מוכנה לתקוף מדינות החברות בנאט"ו עד סוף העשור", ובאיחוד האירופי מזהירים כי רוסיה כבר כעת מהווה איום ישיר על היבשת.
במתקפה על רובע סולומיאנסקי בקייב נהרגו 28 בני אדם, 23 מהם מתוך בניין בן תשע קומות שקרס לאחר פגיעת טיל ישירה. ההתקפה, שנמשכה בין שני לשלישי, כללה מעל 440 רחפנים ו-32 טילים, ונחשבת לקטלנית ביותר בעיר מאז תחילת המלחמה. כוחות ההצלה ממשיכים לחפש נעדרים מתחת להריסות.

במקביל, באירופה גוברת תחושת הדחיפות לנוכח עליית התקציב הצבאי הרוסי והמשך הפעולות ההתקפיות של מוסקבה. ראש ממשלת אסטוניה, קאיה קאלאס, התריעה בפרלמנט האירופי כי "לא משקיעים כל כך הרבה כסף בצבא אם לא מתכוונים להשתמש בו".
לדברי קאלאס, רוסיה משקיעה כעת יותר בביטחון מאשר בבריאות, חינוך ורווחה גם יחד, ואף מוציאה יותר מהאיחוד האירופי כולו. הרקע לדברים הוא חשש שהקרמלין ינסה לבחון את מחויבות נאט"ו לאכוף את סעיף 5, המחייב תגובה קולקטיבית במקרה של תקיפה על אחת מבנות הברית.
