בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (רביעי) עלתה האפשרות לסיום מיידי של שנת הלימודים כשהיעד הוא להתחיל את השנה שבוע ימים לפני המועד הקבוע. כלומר, במקום בראשון בספטמבר, בעשרים ושניים באוגוסט. כעת הכדור נמצא במגרש של יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד – שטרם גיבשה החלטה, כך דיווח כתבתנו לענייני חינוך אורנית פורן סוויסה.
ההצעה לסיום מוקדם של שנת הלימודים, מגיעה ברקע הגבלות פיקוד העורף שאמנם הוקלו היום, אך עדיין אינן מאפשרות לתלמידי בית הספר להגיע ללימודים, דבר המקשה על שגרה רגילה ולימודים כראוי.

כתבנו מוטי קסטל הביא ציטוטים מתוך ישיבת הממשלה. כאשר מי שהציע לסיים את שנת הלימודים מוקדם, הוא שר המורשת הרב עמיחי אליהו שאמר: "אולי נכון לקצר את שנת הלימודים ולפתוח אותה בהמשך מוקדם יותר?". השרה אורית סטרוק השיבה לו כי "אפשר לנצח את איראן אבל אי אפשר לנצח את יפה בן דוד".
