כבר שישה ימים שחיל האוויר כותש את איראן. תחילה הושמדו מערכות ההגנה האוויריות, מה שאפשר למעשה שליטה כמעט מלאה בשמי איראן. האחראים לבליץ הם הטייסים והמפעילים של כלי הטיס הבלתי מאוישים. שוחחנו עם שניים מהם שהדגישו כי הם פועלים "באמת מתוך המחויבות שלנו להגן על מדינת ישראל ועל כל יושביה".
"אנחנו חודשים ושנים מתאמנים בדיוק לרגע הזה. הטיסה הארוכה מתקפה באיראן, להסיר את היום הזה מעל ראשנו. בסוף מה שאנחנו עושים כאן, במיוחד במערך שלנו, הוא באמת מתוך המחויבות שלנו להגן על מדינת ישראל ועל כל יושביה, על כל תושב, על כל אזרח, על החברים והמשפחות שלנו", אמרו.
המטוסים טסים באופן חופשי במרחק יותר מ-1,500 קילומטרים מישראל, ולעיתים הטווח יותר מ-2,000 קילומטרים. הלוחמים הדגישו: "כך נראית עליונות אווירית, וכך היא מושגת. יש המון המון אתגרים בטיסה ארוכה, בין אם זה תדלוק ובין אם זה האיומים שאנחנו פוגשים, ובסוף היינו ערוכים להכל".

742 אזרחים נותרו ללא קורת גג: כך המדינה מתכוונת לפעול
"טיל אחד פחות שאנחנו צריכים להתמודד איתו"
"כל משגר כזה וכל טיל בליסטי שאנחנו משמידים אותו לפני שהוא מצליח להיות משוגר, זה טיל אחד פחות שאנחנו צריכים להתמודד איתו, וטיל אחד פחות שבפוטנציאל יכול לפגוע באחד מהאזרחים או האנשים שיקרים לנו", מסרו.
המטרות העיקריות במבצע "עם כלביא" הן אתרי גרעין, סיכולים ממוקדים, אתרי טילים, מחסני טילי קרקע-קרקע, מפקדות כוח קודס ועוד מטרות איכות שמספקים באמ"ן ובמוסד. רב סרן א', טייס קרב כבר יותר מעשור, עושה את מה שעליו התאמן זמן רב כל כך: "תקפנו הרבה משגרי תק"ק שמאיימים על העורף, על המשפחה, החברים ועל כולנו, משמידים מה שאפשר וגורעים מהאויב יכולות שמאיימות על העורף שלנו, וכמו שאומרים, ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה".
חשוב להדגיש כי לא כל הטייסות מאוישות. בחדר בקרה ממוגן אי שם בבסיס חיל האוויר יושב רב סרן נ', מפעיל כטב"ם. המסך שלו מציג מטרות רגע לפני שהן נמחקות. "מה שמחזיק אותנו ובאמת מייצר את תחושת הגאווה זו הידיעה שבה מה שאנחנו עושים נועד באמת למזער כמה שניתן את הפגיעה הזאת בכל מי שיקר לנו וחשוב לנו".

כטב"ם ישראלי נפל באיראן – אין חשש לדליפת מידע
אחרי עשרות אלפי שעות טיסה במצטבר, יש גם תקלות. הבוקר, כאמור, הופל כלי טיס ישראלי אחד בלתי מאויש, והרשתות הערביות חגגו זאת. בצה"ל מתחקרים את האירוע ומציינים שאין חשש לדלף מידע.
