למרות המערכה הצבאית ההיסטורית באיראן והמצב הביטחוני הרגיש, היועמ"שית דורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו שיסביר מתי בכוונתו לחזור לדיוני המשפט. בעקבות כך, ח"כ טלי גוטליב פנתה היום (חמישי) לשר המשפטים יריב לוין בדרישה דחופה לפעול לעיכוב ההליכים המשפטיים נגד נתניהו, או לפחות לדחייתם, בטענה כי מדובר בשעה היסטורית בה על ראש הממשלה להתרכז בניהול המלחמה.
במכתב רשמי ששלחה, קראה גוטליב ללוין לפנות בדחיפות ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ולדרוש ממנה להפעיל את סמכותה לפי סעיף 231 לחוק סדר הדין הפלילי, ולהגיש בקשה לעיכוב הליכים לבית המשפט. לחילופין, היא מציעה לדרוש מהיועמ"שית להגיש בקשה מוסכמת לדחיית הדיונים המשפטיים לתקופה של חודשיים, "פרק זמן סביר שבו יוכל ראש הממשלה לחזור ולהתפנות למשפטו – שלדבריה הוא 'חסר חשיבות' לאור היעדר ראיות מהותיות".

עוד כתבה ח"כ גוטליב, כי במידה והיועמ"שית לא תיעתר לדרישה, "על לוין לשקול להפעיל את סמכותו המוגדרת בחוק יסוד: הממשלה (סעיף 34), וליטול לידיו כל סמכות של פקיד במשרדו – מלבד סמכות שיפוטית". לדבריה, "המערכה הנוכחית מול איראן דורשת התגייסות לאומית מלאה ואמון ציבורי מוחלט בראש הממשלה. אין אזרח אחד אוהב הארץ שלא רואה בהמשך ניהול המשפט – בשעה זו – אבסורד והפרעה חמורה לביטחון המדינה".
במכתבה מותחת גוטליב ביקורת חריפה על היועצת המשפטית: "יועמ"שית החפצה בחוסנה וביטחונה של המדינה אמורה ליזום בקשה כזו בעצמה. אם אינה עושה זאת – הדבר מעיד, לכאורה, על שיקולים פוליטיים זדוניים שמטרתם למוטט את ממשלת הימין". את המכתב היא חותמת באמירה דרמטית: "הימים הם ימי פעמי משיח. דוד שוב נלחם בגוליית – ויכול לו בעזרת השם".

מוקדם יותר היום התארחה חברת הכנסת במשדר המיוחד, התייחסה לדרישת היועמ"שית ואמרה: "תנחומיי לך, גברת יועמ״שית, שבוע לא היית בכותרות. ראש הממשלה שאת רודפת, ממשלת הימין שאת מחדלת, קבוצת הימין שאת בזה לה – מסתבר שהיא עושה דברים הירואיים לביטחון המדינה. זה מאוד חורה לה. היא חייבת כותרת".
"הכותרת הבזויה הזו, שבה היא רוצה להחזיר את הדיונים – ביזיון. לא כל החוכמה אצלך. יש לך סמכות לעכב הליכים", אמרה גוטליב והוסיפה: "אנחנו במלחמה היסטורית – והוא צריך לדבר עכשיו על באגס באני?".
