ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) בריאיון בלעדי לינון מגל למלחמתו בגרעין האיראני שהחלה כבר לפני ארבעה עשורים. לדבריו, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה חשש שישראל תחליט לתקוף באיראן, ולכן מיהר לחתום על הסכם גרעין חדש שסלל את הדרך של טהרן לפצצה גרעינית.
נתניהו חזר לדבריו מתקופות מוקדמות יותר: "לפחות 40 שנה אני מתריע על איראן. אמרתי את זה זמן קצר אחרי הקמת משטר האייתוללות – שזה האיום הגדול ביותר נגד מדינת ישראל. קצת גיחכו אז".

במענה לשאלת ינון מגל אם מישהו סיכל את מאמציו אז, השיב נתניהו: "ב־2011–2012, כשחזרתי להיות ראש ממשלה, ניסיתי להביא להשמדת היכולות שלהם, אבל לא גייסתי רוב – לא בקרב הממסד הביטחוני וגם לא בקרב חבריי".
נתניהו תקף בחריפות את הנשיא האמריקני לשעבר ברק אובמה, וטען כי הוא זה שהכשיר את הקרקע לגרעין האיראני: "אובמה בא מתוך חשש שאני אוביל תקיפה נוספת. הוא שכנע את כולם להיכנס להסכם – הסכם שערורייתי. הוא סלל להם אוטוסטרדה של זהב, עם מאות מיליארדי דולרים, כדי שיוכלו להעשיר אורניום, לפתח צנטריפוגות מתקדמות ולהתקרב לפצצה".
ראש הממשלה הוסיף: "על זה הייתי צריך להילחם. הלכתי לקונגרס האמריקני ודיברתי שם – היו אז כאלה שלא הבינו מה אני עושה. המטרה שלי הייתה לשמר את ההתנגדות הפנימית בארה"ב נגד התוכנית האיראנית".
