accessibility-icon
share-icon
צפו בקטע המלא | צילום: חדשות 14

רה"מ נתניהו נגד אובמה: סלל את דרכה של איראן לפצצה גרעינית

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)

20

11

like

2

dislike

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר לינון מגל על מלחמתו בגרעין האיראני אותה החל כבר לפני עשורים • נתניהו ביקר בחריפות את אובמה על שמיהר לחתום על הסכם עם איראן ולמעשה סלל את דרכה לפצצה גרעינית • רה"מ ציין כי כשהתריע לפני שנים על הסיכון של משטר האייתוללות גיחכו עליו


ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) בריאיון בלעדי לינון מגל למלחמתו בגרעין האיראני שהחלה כבר לפני ארבעה עשורים. לדבריו, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה חשש שישראל תחליט לתקוף באיראן, ולכן מיהר לחתום על הסכם גרעין חדש שסלל את הדרך של טהרן לפצצה גרעינית.

נתניהו חזר לדבריו מתקופות מוקדמות יותר: "לפחות 40 שנה אני מתריע על איראן. אמרתי את זה זמן קצר אחרי הקמת משטר האייתוללות – שזה האיום הגדול ביותר נגד מדינת ישראל. קצת גיחכו אז".

maximize-image
ראש הממשלה נתניהו וינון מגל | צילום: חדשות 14

במענה לשאלת ינון מגל אם מישהו סיכל את מאמציו אז, השיב נתניהו: "ב־2011–2012, כשחזרתי להיות ראש ממשלה, ניסיתי להביא להשמדת היכולות שלהם, אבל לא גייסתי רוב – לא בקרב הממסד הביטחוני וגם לא בקרב חבריי".

נתניהו תקף בחריפות את הנשיא האמריקני לשעבר ברק אובמה, וטען כי הוא זה שהכשיר את הקרקע לגרעין האיראני: "אובמה בא מתוך חשש שאני אוביל תקיפה נוספת. הוא שכנע את כולם להיכנס להסכם – הסכם שערורייתי. הוא סלל להם אוטוסטרדה של זהב, עם מאות מיליארדי דולרים, כדי שיוכלו להעשיר אורניום, לפתח צנטריפוגות מתקדמות ולהתקרב לפצצה".

ראש הממשלה הוסיף: "על זה הייתי צריך להילחם. הלכתי לקונגרס האמריקני ודיברתי שם – היו אז כאלה שלא הבינו מה אני עושה. המטרה שלי הייתה לשמר את ההתנגדות הפנימית בארה"ב נגד התוכנית האיראנית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News