קנצלר גרמניה אמר הערב (שלישי) כי דונלד טראמפ יחליט הערב אם ארצות הברית תצטרף למלחמה לצד ישראל כנגד איראן. הקנצלר הגרמני נפגש ושוחח אתמול עם הנשיא במהלך פגישת ה-G7 שהתקיימה בקנדה.
מוקדם יותר היום, קנצלר גרמניה אמר כי "התקפות ישראל החלישו את איראן, וסביר להניח ששליטי טהרן לא יוכלו להשיב את כוחם כשהיה", והדגיש שמדובר בפגיעה אסטרטגית משמעותית. עוד הוסיף: "אם איראן לא תוותר – השמדה מלאה של תוכנית הגרעין שלה תהיה על סדר היום, וישראל לא תוכל לבצע זאת לבד".

בתוך כך, עיניי כל העולם נשואות אל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שיקבל בקרוב החלטה האם להצטרף למלחמה לצד ישראל ונגד איראן. טראמפ המשיך היום עם שרשרת הציוצים שלו בנושא איראן ושולח מסר ישיר לעלי ח'מינאי: "אנחנו יודעים איפה נמצא "המנהיג העליון", לא נהרוג אותו עכשיו". הדבר מצטרף לשורת ביטויים ברשת החברתית של הנשיא, שהחלה אמש, שהולכים ומחריפים. מספר דקות לאחר הציוץ הזה, טראמפ פרסם שתי מילים באנגלית בלבד באותיות גדולות: "כניעה ללא תנאי".
בציוץ שפרסם ברשת החברתית שלו "Truth social" כתב: "אנחנו יודעים בדיוק היכן מסתתר מה שנקרא "המנהיג העליון". הוא מטרה קלה, אבל הוא בטוח שם – אנחנו לא הולכים לחסל אותו (להרוג אותו!), לפחות לא כרגע. אבל אנחנו לא רוצים טילים שיירו על אזרחים, או על חיילים אמריקאים. הסבלנות שלנו הולכת ודועכת. תודה על תשומת הלב לעניין הזה!".
