משרד החינוך פרסם היום (שלישי) מתווה מיוחד לסיום שנת הלימודים בחטיבות ובתיכונים – תחת המגבלות הביטחוניות. המתווה נועד להבטיח פרידה אישית, ערכית ומשמעותית לכל תלמיד ותלמידה , תוך חיזוק תחושת השייכות גם בתקופה מורכבת זו.
עיקרי המתווה:
– שיחה אישית מקוונת: כל תלמיד יקיים שיחת סיכום עם מחנך, יראה את התעודה שלו ויקבל למשוב אישי.
– טקס סיום מקוון: כל בית ספר יקיים טקסי סיום בשידור חי, מוקלט או משולב – בהתאם לנסיבות.

– תעודות: יוצגו בשיחה האישית וניתן יהיה לאסוף אותן בהמשך.
– מפגשי כיתה מסכמים: ייערכו אונליין, ויתמקדו בהיבטים רגשיים, חברתיים וחיזוק תחושת השייכות.
– הוקרה למשרתים: תלמידים שהוריהם משרתים בכוחות הביטחון, וכן מורים שגויסו למילואים, יקבלו תעודת הוקרה ביום הסיום.

– שילוב תלמידי חינוך מיוחד: כלל התלמידים, לרבות הזכאים לשירותי חינוך מיוחד, ישתלבו בפרידה הכיתתית. יימשך המענה בקיץ בכפוף להנחיות פיקוד העורף.
– שיח על בטיחות ברשת: צוותי ההוראה יקיימו שיחות יזומות על התנהלות בטוחה, חוסן והתמודדות עם תכנים פוגעניים, פרופילים מזויפים וכדומה.
– ישיבות צוות: ייערכו ישיבות לסיכום השנה והיערכות לליווי תלמידים במהלך הקיץ.
