נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) לטענתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון לפיה נאלץ לחזור מפסגת ה-G7 על מנת לקדם את הפסקת האש בין ישראל ואיראן וטען כי מדובר במטרה "הרבה יותר גדולה".
לדבריו, "נשיא צרפת מקרון תמיד טועה, אין לו מושג למה אני עכשיו בדרכי לוושינגטון, אבל זה בהחלט לא קשור להפסקת אש. זה הרבה יותר גדול מזה. הישארו מעודכנים".

בתוך כך, אמש התריע טראמפ בפוסט שפרסם ברשת החברתית שבבעלותו Truth Social כי על כל אוכלוסיית טהראן, בירת איראן, להתפנות: "איזו בושה, ובזבוז של חיי אדם", כתב, "במילים פשוטות, לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני. אמרתי את זה שוב ושוב! כולם צריכים לפנות את טהראן מיד!".
כתבנו המדיני תמיר מורג העריך כי ארה"ב נמצאת בצומת דרכים: מחד, היא עשויה להיכנס לעימות צבאי ישיר עם איראן, ומאידך, פועלת גם למהלך דיפלומטי. "בזהירות המתבקשת, נראה שארה"ב נכנסת למערכה. פריסת הכוחות האמריקנית באזור יכולה להצביע על כך שוושינגטון נערכת למתקפה איראנית על כוחותיה, או לחילופין – להצטרפות לתקיפה לצד ישראל", ציין.
