ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הכריז על שורה של הישגים צבאיים ומודיעיניים משמעותיים במערכה נגד איראן, והצהיר בביטחון: "אנחנו בדרך לניצחון".
בנאום טען נתניהו כי ישראל הצליחה לפגוע אנושות ביכולותיה האסטרטגיות של טהרן והשיגה עליונות אווירית מוחלטת. "ישראל שולטת בשמי טהרן", קבע. במענה לשאלת כתבנו תמיר מורג לא שלל כי הפעולה הישראלית תפיל את המשטר האיראני, אך הדגיש כי זוהי תוצאה ש"לא ניתן לחזות".
את דבריו פתח נתניהו בשבחים לעם ישראל על חוסנו ועמידתו האיתנה. "העמידה שלכם מופלאה, נחושה, עם רוח כבירה", אמר והשווה את רוח העם ל"רוח הבליץ" של העם הבריטי במלחמת העולם השנייה. הוא ציין כי כינה את המבצע "הן עם כלביא יקום", פסוק המבטא את עוצמתו של עם ישראל. "מתוך העם בא הכוח הגדול", הדגיש.
נתניהו אמר כי "אנחנו עומדים מול איום קיומי כפול, אנחנו מנוי וגמור איתנו להסיר אותו ואנחנו מסירים אותו". לאחר מכן, פירט ראש הממשלה את ההישגים שהושגו עד כה, לדבריו, בשלוש חזיתות עיקריות:
1. תוכנית הגרעין: נתניהו טען כי ישראל הנחיתה מכות קשות על תוכנית הגרעין האיראנית. "פגענו במתקן ההעשרה המרכזי בנתנז, השמדנו תעשיות לייצור צנטריפוגות ופגענו במתקן המרת אורניום החיוני לפריצת נשק גרעיני", אמר. בנוסף, ציין כי "חיסלנו עשרה מבכירי המדענים שלהם, ועוד היד נטויה".
2. טילים בליסטיים ומערכות הגנה: לדבריו, ישראל פועלת באופן שיטתי להשמדת יכולות הטילים של איראן. "פגענו במפעלי ייצור הטילים הבליסטיים אחד אחרי השני ונטרלנו מאות טילים ומספר אדיר של משגרים". עוד אמר כי "השגנו שליטה אווירית וחיסלנו מערכות טילי קרקע-אוויר מהצפופות בעולם שהוצבו במערב ובצפון איראן".
3. חיסול הצמרת הביטחונית: נתניהו ציין כי ישראל חיסלה את כל שדרת הפיקוד האיראנית. "חיסלנו את הצמרת הביטחונית שלהם, כולל שלושה רמטכ"לים, מפקד חיל האוויר, שני ראשי אמ"ן וראש אגף המבצעים", טען. עוד הוסיף כי "חיסלנו מחצית ממערך הכטב"מים שלהם, כ-1,000 כלים, שלא הגיעו כלל ליעדם".
נתניהו הוסיף כי "אנחנו פגענו במטרות משטר, במפקדות שלהם, בתחנת השידור הטוטליטרית שלהם, ועוד ביעדים שאתם תשמעו עליהם בקרוב. וכמובן שאנחנו עושים את הכל גם כשהמטרות האלה בעצם מושתלות בלב אזורים מאוכלסים, כולל בטהרן, אנחנו מפנים את האוכלוסייה והאוכלוסייה יוצאת משם".
ראש הממשלה הדגיש את עבודתם המצוינת של כלל זרועות הביטחון: "אני גאה בצבא שלנו, בפיקוד העורף, בכוחות ההצלה, בטייסים, בצוותי הקרקע, במערך המודיעין ובחיילי צה"ל ולוחמי המוסד. כולם עושים עבודה יוצאת מן הכלל".
לקראת סיום דבריו, שידר נתניהו מסר ברור לאויבי ישראל ולעולם. "אם היה מישהו שמפקפק בזה, היום העולם מתחיל להבין. ואתם יודעים מי עוד מבין את זה? איראן מבינה את זה. המשטר הזה מבין את זה", אמר. "זהו הישג כביר של עם ישראל כולו. הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא".
נתניהו הוסיף ואמר כי הפעולות הצבאיות הנרחבות נגד איראן תוכננו במשך חודשים ארוכים, כחלק מאסטרטגיה סדורה ומחושבת. עוד הדגיש כי לצד המחויבות העליונה להשבת החטופים, ישראל פעלה בנחישות לנטרול האיומים האסטרטגיים הנשקפים לה.
"בצד המערכה באיראן, אני לא מוריד את העין לרגע מהחטופים", אמר והוסיף: "נתתי הנחיות, יש כאן הזדמנות ופוטנציאל, ואני מתכוון לממש כל פוטנציאל". עם זאת, הוא הסביר מדוע פרטי המבצע נשמרו בסודיות מוחלטת. "לא יכולתי לשתף אתכם בחודשים הארוכים שהכנו את הפעולה, את הדירקטיבות שנתתי. לא יכולתי לשתף אתכם במה שאנחנו הולכים לעשות גם ביחס לאיום הטילי, שהיום כולם מבינים שהוא איום קיומי, וגם לא בתוכניות שלנו לחיסול האיום הגרעיני".
נתניהו ביקש להבהיר כי המהלכים אינם תגובתיים אלא תוצאה של חשיבה ארוכת טווח. הוא השתמש באנלוגיה היסטורית כדי לתאר את גישתה של ישראל: "צ'רצ'יל אמר שיש את 'השינה של הדמוקרטיות', שהן מתעוררות רק כשהן שומעות את מצלצלי הסכנה, ולפעמים לא בזמן. אנחנו לא היינו צריכים להתעורר בזמן. אני עוקב אחרי האיום הזה כל השנים, פועל נגדו כל השנים, ופעלנו גם עכשיו. זה מה שמנהיגות אחראית צריכה לעשות".
רה"מ הדגיש כי גישה זו זוכה להבנה בקרב מנהיגים בעולם. "אני מדבר עם מנהיגי העולם והם אומרים: 'אנחנו מבינים את הזכות שלכם ואת הצורך שלכם להגנה עצמית'". לבסוף, חזר נתניהו והדגיש את החוסן הלאומי כמרכיב קריטי בהצלחה. "אני נחוש, העם שלנו נחוש, הצבא שלנו נחוש, וזרועות הביטחון שלנו נחושים", אמר.
