שווקי המניות בארה"ב רשמו התאוששות היום (שני), למרות המלחמה בין ישראל לאיראן והחשש מעלייה חדה במחיר הנפט. מדד דאו ג'ונס עלה בכ־1%, מדד S&P 500 עלה גם הוא ב־1%, ואילו מדד נאסד"ק התחזק ב־1.3%. העליות הגיעו לאחר דיווח שלפיו איראן פנתה למדינות המפרץ בבקשה לתווך לסיום המלחמה.
במקביל, שוק הנפט רשם ירידה: מחירי הנפט הגולמי מסוג ברנט ירדו מתחת ל-73 דולר לחבית, והנפט מסוג WTI נסחר בפחות מ-72 דולר. זאת לאחר זינוק שנרשם ביום שישי בשל חששות מאספקת האנרגיה. גם הזהב נחלש, ותשואת אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלתה ל-4.42%.

בסוף השבוע האחרון נרשמה ירידה חדה, כאשר הדאו ג'ונס איבד למעלה מ-700 נקודות, אך כעת חזרו המשקיעים לתיאבון מסוים לסיכון, ברקע לדברי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי יש "סיכוי טוב" להסכם שלום בין ישראל לאיראן, גם אם לדבריו "לפעמים הם צריכים להילחם בזה".
ברקע, נמשכת המתיחות גם בזירת הסחר: האיחוד האירופי אותת כי הוא מוכן להטלת מכסים אמריקאיים של 10% על כלל מוצרי היצוא, כחלק מהמאמץ להימנע מהעלאות מכסים על ענפים רגישים כמו רכב ואלקטרוניקה. הנשיא טראמפ ממשיך ללחוץ על שותפות הסחר להגיע להסכמות.
המשקיעים עוקבים גם אחר ישיבת הפדרל ריזרב הצפויה השבוע. ההערכה הרווחת בשוק היא כי הריבית תיוותר ללא שינוי בהחלטת יום רביעי.
