accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך המשדר המיוחד

"השלטון באיראן יפול - זה לא מדע בדיוני"

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כ סיון ה'תשפה (16.06.25)

6

3

like

0

dislike

סגן אלוף במילואים אליאב דיקשטיין, חבר תנועת הביטחוניסטים מעריך כי בסופה של המלחמה, המשטר באיראן ייפול • לדבריו, בסופו של התהליך יווצר "יבסס מזרח תיכון חדש, שיביא להרחבת הסכמי אברהם"


סגן אלוף במילואים אליאב דיקשטיין, חבר תנועת הביטחוניסטים אמר במהלך המשדר המיוחד למבצע "עם כלביא" כי בסופה של המלחמה השלטון באיראן עשוי ליפול או שתיגרם לו שחיקה משמעותית.

"אני רוצה לעשות סדר בשחמט המזרח-תיכוני, שבעצם טראמפ וביבי מנהלים פה, כדי לשים את אבני הדרך קדימה", הסביר, "המהלך שקורה עכשיו, שהוא הכרעת ראש התמנון, הרגע ההיסטורי הזה – הנה זה קורה, מפרקים את ראש התמנון, כרגע מעמיקים את ההישג הצבאי".

"התחלנו כבר בשלב חדש – אתה נלחם נגד מדינה, אתה נלחם נגד תשתיות, תשתיות של מדינה, ואנחנו מפרקים אותן גם מהתשתיות הכלכליות", המשיך, "זה יביא מתישהו להפלה של השלטון גם, או לפחות לסדק משמעותי בו".

סא"ל במיל' דיקשטיין הביע אופטימיות: "השלב הזה, הפיכה שלטונית, שינוי שלטוני, שעשוי לקרות בטווח הרחוק – יבסס מזרח תיכון חדש, יביא להסכמי שלום, ולהרחבת הסכמי אברהם – זה לא מדע בדיוני, זה מזרח תיכון חדש".

עקבו אחרינו גם ב-Google News