האלוף במיל' יפתח רון טל התייחס היום (שני) בתוכנית "ישראל הבוקר" בהגשת טל מאיר למלחמה ולמצב השלטון באיראן. לדבריו, ישראל צריכה להשתמש בהגנה הכי זולה וטובה, שזו ההתקפה. עוד הוסיף האלוף במיל' שהמשטר האיראני נסדק ואפילו הוא מנסה לברוח מטהרן בשל עוצמת התקיפה של כוחותינו.
רונטל הבהיר כי היכולת של צה"ל לחוג מעל שמי טהרן היא לא פחות מניסית: "אני שומע בשעות האחרונות את ההנחיות של מפקד חיל האוויר, זה פשוט מדהים. מפקד חיל האוויר למעשה נתן הנחיה שהמעגל השלישי באיראן, באיראן נחשבה תמיד למעגל השלישי. לוקח זמן להגיע, לוקח זמן לחזור, תוקפים פעם בשבוע, פעם בשבועיים, הוא אומר, תהפכו את המעגל השלישי למעגל ראשון.

"מתנהלים היום מעל שמי טהרן, ממש כמו שמתנהלים מעל שמי עזה או לבנון או סוריה. הדבר הזה הוא פשוט מטורף. זה דבר אחד. ודבר שני, אני חושב שיש עקרון פעולה מאוד מאוד חשוב. ההגנה הכי טובה, ובמקרה הזה היא גם הכי זולה, זו התקפה. ככל שנתקוף ונשמיד תשתיות, אני לא מדבר רק על תשתיות הגרעין, אני מדבר על תשתיות של היכולת של האיראנים לירות עלינו טילים. בסופו של דבר, היכולת המבצעית של איראן תלך ותפחת".
האלוף במיל' ציין כי "אנחנו נראה לאורך הימים הקרובים הפחתה מאוד משמעותית, אני משוכנע בזה, של היכולת של האיראן. המטרה העיקרית היא השמדת הגרעין האיראני, ואנחנו פועלים לפי תוכנית סדורה, כולל הסיפור של המתקן בפורדו, בלי שנרחיב יותר מדי. אנחנו יודעים לעשות את זה ללא אמריקאים. זאת מטרת העם ואנחנו בדרך להגשים אותה.

"אבל לצד זה, מטרה לא פחות חשובה זה השמדת היכולת של האיראנים לירות עלינו טילים, היכולת האסטרגית שלהם, של כל מערך הטילים שלהם. עכשיו, אנחנו פוגעים בטילים, יש שליטה מודיעינית, יש מערך כטב"מים מלא מעל טהרן, ממש כמו מעל עזה. זאת אומרת, אנחנו רואים, איפה שאנחנו נמצאים אנחנו רואים הכל בזמן אמת, ולצד זה יש מערך כטב"מים, כלי טיס בלתי מאוישים או מאוישים מרחוק, שיודעים לסגור מעגלים ולפגוע".
עוד הוסיף רון טל לגבי המשטר: "איראן פשוט נמצאת בשיא חולשתה, היא בהתמוטטות. אני שומע דברים על ניסיונות אפילו של הנהגה לברוח מתוך טהרן. התושבים של טהרן, ראיתם את טורי המכוניות שעוזבים את עיר הבירה הזאת. כן, זה אירוע מדהים, עוד פעם נראה אותם עליו הסף. אנחנו מצליחים לפגוע גם בתשתיות אזרחיות. אנחנו מחלישים את החיים השוטפים בטהרן ובאיראן בצורה מאוד משמעותית".
