למידה מרחוק: בעקבות המצב הביטחוני, למעלה מ-90% מכיתות הלימוד במערכת החינוך ביצעו אתמול (ראשון) מפגשי למידה מרחוק באמצעות ה"זום" או "גוגל מיט". היום הראשון ללמידה מרחוק הוקדש לחידוש הקשר האישי בין צוותי ההוראה לתלמידים, לאיתור צרכים רגשיים ולחיזוק החוסן האישי של כל תלמיד ותלמידה.
יש לציין כי הנתונים לא כוללים את כיתות הלימוד בחברה הערבית, שלא לומדים ביום ראשון, ולא כוללים את כיתות הלימוד בחברה החרדית. נכון לעכשיו עדיין לא ברור עד מתי יימשך המבצע, וישנם הערכות כי מדובר במספר שבועות – ובינתיים עד להודעה חדשה הלימודים עברו למתכונת של למידה מרחוק.

השר קיש: הבגרויות יידחו, הלימודים ככל הנראה יהיו מרחוק
מוקד סיוע נפשי: מתחילת המבצע ועד אתמול, 15.6, התקבלו במוקד כ-900 פניות מהורים, תלמידים ומורים. המוקד פעיל לאורך כל היממה ומאויש בידי מומחים למצבי משבר מהשירות הפסיכולוגי ייעוצי. מרבית השיחות במוקד מתקבלות מהורים לתלמידים בגילי יסודי.
הציבור מוזמן לפנות למוקד הסיוע הרגשי באמצעות הטלפון 6312* או לפתוח פנייה בפורטל הורים/ תלמידים / עובדי הוראה בנושא סיוע רגשי חברתי > שירות פסיכולוגי ייעוצי > פנייה לסיוע.
