השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר (שני) לזירת הנפילה בפתח תקווה, ואמר כי למרות הקושי הרב – חשוב להשמיד את הגרעין האיראני: "נחנו לוקחים בחשבון מה המשמעות של גרעין איראני, מה המשמעות של פצצת גרעין לאיראן. ולכן אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להמשיך במערכה".
לדבריו הדברים נלקחו בחשבון כבר לפני חודשים רבים. הוא הודה לרה"מ נתניהו על מפגן אומץ, לכוחות הביטחון: "לרמטכ"ל, לראש המוסד, לכל זרועות הביטחון, מח"ר, מפקד חיל האוויר. באמת, כולם עושים עבודה טובה, וגם כאן בשטח, כמו שאתם רואים, עושים הערכות מצב על הערכות מצב כדי להגיע למקרה הזה, שמשטרה, כבאות והצלה, שהממ"ז כאן נמצא, יהיו מסונכרנים ויהיה תיאום בין כולם".

בן גביר הדגיש: "צריך להמשיך, להמשיך, להמשיך. עם ישראל ינצח". בהמשך התייחס לשידורים מזירות הנפילה ע"י רשתות זרות ואמר: "אני חושב שהשידורים האלה מסכנים חיי אדם". הוא אמר כי באחריות השב"כ לפעול בעניין הזה, והמשטרה תיתן יד לאכיפה גם כן כדי לעצור את האנשים האלה: "שידורים ישירים, שידורים שמראים בדיוק איפה הטילים נוחתים על מדינת ישראל, הם סכנה לביטחון המדינה".

שמונה נרצחים ועשרות פצועים בזירות נפילה במרכז ובצפון
"המסר הוא פשוט ישראל תנצח, בעזרת השם. אנחנו ננצח. עם ישראל חזק, עם ישראל חי וקיים, ואנחנו ננצח, בעזרת השם. האויב האיראני מסתיר את כל האבדות שיש לו. האויב האיראני מסתיר את מה שקורה שם באיראן. ואני יכול להגיד לכם, כמי שיושב גם בקבינט, גם בקבינט המצומצם, צה"ל, המוסד, עושים עבודה נפלאה, שימשיכו לעשות את זה".
"כמובן, כואב לנו כאן על כל נפגע, כואב לנו כאן על כל הרוג, אבל תבינו את המשוואה. זה או גרעין איראני או מה שקורה היום, ואנחנו חייבים לנצח, חייבים לעצור את הגרעין האיראני", אמר.
