accessibility-icon
share-icon
צפו בקטע המלא | צילום: חדשות 14

בכיר במערכת הביטחון: "נפגע במקומות הכואבים ביותר לאיראן"

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כ סיון ה'תשפה (16.06.25)

26

28

like

0

dislike

גורם בכיר במערכת הביטחון התייחס למטח הטילים הרצחני של איראן ולהערכות הביטחוניות בפעילות כוחותינו בטהרן • לדבריו, "טהרן הולכת לבעור היום יותר מאתמול, נפגע להם במקומות הכואבים ביותר", זאת בשל הכוונה לפגוע באוכלוסייה האזרחית


ברקע מטח הטילים הקטלני, גורם בכיר במערכת הביטחון שוחח עם חדשות 14 והבהיר שישראל עולה מדרגה בתקיפות באיראן ולא תעבור בשתיקה על הפגיעה המכוונת באזרחים.

לדבריו, "טהרן הולכת לבעור היום יותר מאתמול, נפגע להם במקומות הכואבים ביותר – הם התכוונו לרצוח אזרחים במכוון וכיוונו למרכזי אוכלוסיה אזרחית כמו כל ארגון טרור".

maximize-image
images-count3+
תקיפה בטהרן | צילום: רשתות ערביות

מדובר על אמירה חד משמעית. אנחנו לא ננקום את מותם בדמות רצח אזרחים איראנים אבל נכאיב להם במקומות שהכי יכאבו להם – איראן תשלם מחיר כבד מאוד על הלילה האחרון.

גם שר הביטחון ישראל כ"ץ איים הבוקר על תושבי טהרן ואמר כי הם ישלמו את המחיר בקרוב. זוהי הפעם הראשונה שדמות מדינית מאיימת באופן ישיר על התושבים במטרה לגרום להם להתפנות מביתם, זאת בניסיון ליצור מנוף לחץ על איראן ולגרום לקריסת השלטון.

maximize-image
images-count3+
טהרן עולה באש | צילום: רשתות ערביות

הדברים הללו מגיעים ברקע מטח הטילים הקטלני שבה שמונה בני אדם נרצחו בארבע זירות שונות במרכז הארץ. הקורבנות – שתי נשים, שני גברים בשנות ה-70 לחייהם וגבר נוסף בשנות ה-80 – נהרגו בזירות פגיעה בפתח תקווה ובבני ברק. בצפון הארץ שלושת מנותקי הקשר בזירת הנפילה בצפון אותרו ללא רוח חיים.

אמש, בכיר במערכת הביטחון אמר לחדשות 14 כי ישראל לא מתכוונת להסתפק רק בפגיעה בתשתיות הגרעין האיראניות. לדבריו: "הגרעין הוא לא הדבר היחיד שלא יהיה באיראן כשנסיים".

maximize-image
images-count3+
תקיפות בטהרן, מבצע עם כלביא | צילום: רשתות ערביות

האמירה החריגה מצטרפת לרצף רמזים מכיוונה של מערכת הביטחון, לפיהם מבצע "עם כלביא" נועד לפגוע לא רק בתוכנית הגרעין, אלא גם ביכולות הצבאיות, במערך הפיקוד ובמרכיבי שלטון מרכזיים בטהרן. ברקע – המשך התקיפות העמוקות בשטח איראן, חיסול בכירים, והשבתה של מתקנים אסטרטגיים ברחבי המדינה.

ישראל הסירה את הכפפות וכבר אתמול כוחותינו ביצעו גל תקיפה ראשון בטהרן. על הפרק מבני פיקוד ושליטה ובהם מחוסלים רבים. בנוסף גם מפקדות של כח קודס, טילי קרקע-קרקע, משגרים ומכ"מים.

maximize-image
images-count3+
תקיפה בטהרן | צילום: רשתות ערביות

דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין התבטא כבר בעניין בהודעה לציבור ועדכן על פעילות צה"ל בגזרת איראן. לדבריו, כוחותינו השמידו שליש ממשגרי הטילים של המשטר האיראני והשיגו עליונות אווירית מלאה בשמי איראן. ישראל בדרך לניצחון המוחלט.

עקבו אחרינו גם ב-Google News