הכאוס באיראן יעלה בימים הקרובים מדרגה. צה"ל עובד בתוכנית מסודרת. לא אתפלא אם גורמי הביטחון של ישראל יאשרו היום את המתקפה על תשתיות החשמל, המים והביוב באיראן. הניסיון של האיראנים לפגוע באזרחים ולייצר הרג המוני לא יכול לעבור בשקט וגם בכירי הממשל האיראני לא חסינים. אנחנו לקראת מבצע ארוך וימים מאתגרים עוד לפנינו.
כמנהיג העולם המערבי, אני חושב שככל שאנחנו מתקדמים עם המלחמה, הנשיא טראמפ לא יוכל להימנע מהצטרפות לקרב מול איראן. האמריקאים מבינים הרבה יותר טוב מכולם את האירוע הגדול שישראל יצרה פה. יחד עם זאת, ישראל יכולה לפעול לבד ולקלף את הנושא האיראני בגרעין ובשלטון. אנחנו שולטים במלחמה ומנצחים אותה עם ההישגים הם כבירים בלתי נתפסים.

המשטר באיראן מבין את המשמעות של פעילות ישראל בטהרן. לזה מצטרף דובר צה"ל שמשפיע באופן ישיר על הציבור האיראני בשפה שלהם. גם הציבור מבין שלמי שטס כאוות נפשו מעל טהראן ותוקף שם בחופשיות, כדאי להקשיב. זה שינוי דרמטי. ישראל גם מוכנה לתת את כתר ההולכה לנשיא טראמפ ולארה"ב בתרחיש שיבחרו להצטרף ללחימה.
ההצלחה באיראן נותנת את אותותיה גם בגזרת עזה. אנחנו מזהים אצל הקטארים היסטריה טוטאלית, ולכן ישנו לחץ עצום שמופעל על חמאס בדוחא. גם חמאס בדוחא יודע שהוא כבר נשאר לבד. אין יותר חיזבאללה, אין יותר חות'ים, אין יותר איראנים שתומכים בו. חוץ מהקטארים שמהווים מכונת הנשמה לארגון הטרור.

על פי הידוע לי, השליח האמריקאי ויטקוף עושה עבודה גדולה מאוד בעניין של החטופים. הוא מנסה לייצר מציאות. לישראל אין כרגע בעיה להגלות את ראשי החמאס כדי לקבל את החטופים שלנו. ישראל פועלת גם תוך כדי המלחמה בעוצמה גדולה כדי להביא אותם הביתה.
הכתבה נערכה ע"פ הדברים שאמר פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו בתוכנית "ישראל הבוקר".
