accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק, רויטרס

טראמפ על איראן: מקווה לעסקה, אבל לפעמים צריך להילחם עד הסוף

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כ סיון ה'תשפה (16.06.25)

12

16

like

3

dislike

טראמפ רמז על אפשרות להסלמה במלחמה מול איראן, במה שמתפרש כאיום לחמינאי: "לפעמים צריך להילחם עד הסוף" • במקביל, ישראל תקפה באיראן בניסיון לנטרל מערכות טילים שכוונו לירות לעבר ישראל


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הלילה (שעון ישראל) למלחמה בין ישראל לאיראן, והבהיר היטב את עמדתו. "מקווה שתהיה עסקה, אבל לפעמים צריך להילחם עד הסוף" אמר הנשיא האמריקני, במה שמתפרש כאיום מפורש למנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.

בזמן שמתנהלים פולמוס האם ארה"ב תצטרף לישראל גם בהתקפה, ולא רק בהגנה, הנשיא סירב לומר האם יעשה זאת – אך הדגיש כי ארה"ב תמשיך לסייע בהגנתה של ישראל. את הדברים אמר הנשיא לפני המראתו לפסגת ה-G7 בקנדה.

זמן קצר לפני ההתייחסות של הנשיא למלחמה, הופעלו התרעות פיקוד העורף על היערכות לירי טילים למרכז הארץ ולצפונה. עם זאת, זמן רב לאחר מכן עדיין לא הופעלו התרעות, כאשר על פי כתבנו הלל ביטון רוזן כוחותינו יצאו לפעולת מנע על אדמת איראן נגד מערך טילי הקרקע-קרקע במטרה לסכל את המתקפה – דבר שהתברר כמוצלח. למרות זאת, כשעה לאחר ההתרעות, לא בוטלה ההנחיה לשהות בסמיכות למרחבים מוגנים.

אתמול אמר טראמפ כי "איראן וישראל צריכות לעשות עסקה". עוד הוסיף: "בקרוב יהיה לנו שלום בין ישראל לאיראן", ואמר כי "הרבה דיונים ושיחות מתנהלים כרגע בנושא" לדבריו, הוא "פתוח לרעיון שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יתווך להסכם הפסקת אש בין איראן לישראל". בנוסף, טראמפ לא פסל את האפשרות שארה"ב תתערב במלחמה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News