accessibility-icon
share-icon
זירת הנפילה בבת ים באור יום | צילום: כבאות והצלה

לילה קשה בבת ים; צה"ל לאיראנים: "התרחקו ממפעלי הנשק"

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

יט סיון ה'תשפה (15.06.25)

18

33

like

9

dislike

בתום לילה רצחני בישראל: שישה נרצחים, שני נעדרים וכ-200 פצועים בעקבות המטח מאיראן • טילים פגעו ישירות בבת ים, רחובות וטמרה • ישראל הגיבה בתקיפות עוצמתיות על אדמת איראן • דובר צה"ל הזהיר את האיראנים: "התרחקו ממפעלי הנשק"


לילה קשה מאוד עבר על אזרחי ישראל, לאחר שמטח טילים בליסטיים רחב-היקף שוגר לעבר ישראל מאיראן. שתי זירות עיקריות נפגעו ישירות – רחובות ובת ים – כשהפגיעה בבת ים נחשבת הקשה ביותר, לאחר שטיל פגע ישירות בבניין מגורים.

נכון לעכשיו, מדובר בשישה נרצחים, שני נעדרים וכ-200 נפגעים. תת-ניצב דניאל חדד, מפקד מרחב איילון, עדכן כי לפחות 100 משפחות פונו מבתיהן וכי מרבית המבנים ברחובות הסמוכים לזירה נפגעו אף הם. במהלך הלילה פעלו כוחות גדולים של פיקוד העורף, לוחמי חטיבת החילוץ, כוחות הצלה ומשטרה בזירות הפגיעה.

נפילה ברחובות, זירת הנפילה
maximize-image
images-count1+
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר שבמשטרה הודיעו כי קיימים 7 נעדרים מהזירה בבת ים ושעות של חיפושים, בבתי החולים איתרו חמישה נעדרים מתוכם. כרגע מתבצעים מאמצים למציאת השניים הנוספים.

בעיר רחובות, טיל פגע בשטח פתוח בין בנייני מגורים והביא לקריסת בניין. אזרח אחד חולץ חי מבין ההריסות. בטמרה, טיל נוסף פגע ישירות בבית מגורים וגרם לארבע נרצחות, לנפגעים ולנזק כבד. בעיר בת ים ממשיכים הכוחות לבצע סריקות לאיתור לכודים, כאשר ההערכה בפיקוד העורף היא שהפעולות יימשכו לפחות יממה.

בתי החולים בישראל קלטו מאות נפגעים במהלך הלילה: לבית החולים וולפסון פונו 65 פצועים; איכילוב קלט 25; קפלן – 46, מהם אחד קשה; אסף הרופא – 28, בהם אחד קשה ואחד בינוני; שיבא – 37 במצב קל; בילינסון – 27; רמב"ם – 42. בפיקוד העורף מעריכים כי מדובר באירוע שעלול להתברר כחמור אף מאסון ורסאי, והוקמה תחנת ריכוז חללים סמוך לזירה.

זירת הנפילה בבת ים
maximize-image
images-count1+
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

צה"ל מזהיר את אזרחי איראן: "התרחקו ממתקני הנשק שלכם"

לאחר הלילה הקשה בישראל, דובר צה"ל בפרסית, רס"ר במיל' כמאל פנחסי, פרסם הבוקר הודעת אזהרה לתושבי איראן: "כל האנשים הנמצאים במתקני ייצור הנשק במדינה או בקרבתם צריכים לעזוב מיד את האזורים הללו ולהתרחק מהם לחלוטין. שהייה במתקנים אלה מסכנת את חייכם".

באיראן דווח מיד לאחר מכן על תקיפות נרחבות באזור אספהאן, וזמן קצר לאחר מכן נראו עמודי עשן סמוך למתקנים צבאיים.

התקיפות העוצמתיות באיראן עד כה

הלילה גם סימן את היום השלישי למבצע "עם כלביא" והיום הקשה ביותר מאז החל. במקביל לאירועים בישראל, הפציצה ישראל מטרות רבות באיראן, כולל מתקני נפט בטהרן. לפי דיווחים, האתר שהותקף מכיל כ-260 מיליון ליטרים של דלק, והפגיעה בו צפויה לגרום להפסקות חשמל נרחבות. לפי ארגון זכויות האדם HRANA, באיראן נהרגו עד כה 215 בני אדם ונפצעו כ-700, בהם לפחות 50 אנשי צבא.

שר החוץ האיראני, עבאס ערקאצ'י, הודיע על הקפאת סבב השיחות המתוכנן עם ארה"ב, וציין כי "המשך קיומן של שיחות בזמן תקיפות אוויריות הוא דבר לא מתקבל על הדעת". בישראל עוקבים בדריכות אחר התפתחויות נוספות במערכה.

טהראן עולה באש | צילום: רשתות חברתיות

מתחילים לגלות סימני שבירה?

במקביל לתקיפות, שר החוץ האיראני, עבאס עראקצי, הכריז הבוקר במהלך מסיבת עיתונאים כי הרפובליקה האסלאמית רואה באמריקה שותפה במתקפות של ישראל, והדגיש: "לא נסכים להסכם שיגרום לנו לשלול את זכויותינו הגרעיניות".

עקראצ'י הצהיר כי המדינה תמשיך להעשיר אורנים ליותר מ-60%, והוסיף כי אין בכוונת הרפובליקה האסלאמית להרחיב את היקף המלחמה עם מדינת ישראל "אלא אם כן תידרש לעשות כן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News