לאחר שיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, פרסם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הודעה מפתיעה שבה קרא לסיום המלחמה בין ישראל לאיראן, תוך שהדגיש כי "הסלמה נוספת תוביל להרס בלתי הפיך". קריאה זו הגיעה אחרי הגיבוי שנתן ביום שישי האחרון כשהבטיח כי התקיפות באיראן יחמירו ויהיו "אכזריות יותר".
בזמן שישראל מעמיקה את מבצע התקיפה באיראן, בירושלים מנסים לרתום את ממשל טראמפ להצטרף באופן פעיל למערכה – לא רק במתן גיבוי מדיני, אלא גם בפעולה צבאית ממשית.

התקווה: שארה״ב תסייע בשני מרכיבים קריטיים למאמץ – תקיפת מתקן ההעשרה המחופר בפורדו באמצעות מפצחות הבונקרים החזקות שברשותה, וסיוע בתדלוק אווירי נרחב שיאפשר למטוסי חיל האוויר טווח פעולה אפקטיבי בהרבה.
ארה"ב יכולה להביא ערך מוסף באשר לפגיעה במתקן ההעשרה בפורדו, שמחופר כ-80-70 מטרים בתוך האדמה. איך? מפצחות בונקרים מסוג GBU-57 במשקל של קרוב ל-13 טון. לנו אין כאלה, ואין גם מטוסי קרב שיכולים לשאת אותן.

בנוסף, ארה"ב יכולה לסייע מאוד למטוסינו בתדלוק אווירי. לישראל, על פי פרסומים זרים, כשבעה מתדלקים ישנים מסוג בואינג 707; לארה"ב מאות מטוסי תדלוק מתקדמים מסוג KC-46 ו-KC-135, ועוד כמאה מתדלקים על בסיס מטוסי הרקולס.
בירושלים מקווים שטראמפ עשוי לרצות להצטרף למה שמסתמן כהצלחה בקנה מידה היסטורי. עם זאת, על הנשיא מופעלים גם לחצים נגדיים מהאגף הבדלני בממשל.
