כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח: לאחר שישראל פתחה במתקפת פתע על איראן כחלק ממבצע "עם כלביא", גורם ישראלי בכיר מעריך הערב (מוצאי השבת) כי ארה"ב תצטרף בקרוב למערכה אקטיבית גם בהגנה – וגם בהתקפה.
הדברים מגיעים לאחר האמירות הסותרות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שקרא לסיום המלחמה בין ישראל לאיראן, וזאת לאחר שיחה עם נשיא רוסיה פוטין: "הוא מרגיש, כמוני, שהמלחמה הזו בישראל-איראן צריכה להסתיים".

ביום שישי לעומת זאת, נשיא ארה"ב הביע תמיכה בישראל עם פתיחת מבצע עם כלביא ואמר כי "איראנים קיצוניים מסוימים דיברו באומץ, אבל הם לא ידעו מה עומד לקרות. כולם מתים עכשיו, וזה רק יחמיר! כבר היה מוות והרס גדולים, אבל עדיין יש זמן להביא לסיום הטבח הזה, עם ההתקפות הבאות שכבר מתוכננות להיות אכזריות עוד יותר".
כזכור, מבצע עָם כְּלָבִיא החל בסוף השבוע האחרון, בו יזמה ישראל מתקפת פתע נרחבת על בכירים בצבא האיראני, תשתיות ליצור רכיבים לנשק גרעיני ואתרי טילים בליסטיים באיראן. פתיחת המתקפה לוותה בהפעלת אזעקות חירום ברחבי ישראל, לשם היערכות למתקפת נגד איראנית, ובהכרזת מצב מיוחד בעורף. מטרתה המוצהרת של המתקפה היא סיכול תוכנית הגרעין האיראנית.
