בישראל מביעים שביעות רצון מהעמדה הכללית של הקהילה הבינלאומית לנוכח העימות עם איראן, זאת למרות שארצות הברית טרם הצטרפה באופן אקטיבי למתקפה הישראלית. על פי גורמים מדיניים, מרבית התגובות בעולם מביעות הבנה לדאגות הביטחוניות של ישראל נוכח פרויקט הגרעין האיראני, ואף מדגישות את זכותה להגן על עצמה.
במסגרת ההיערכות הבינלאומית, בריטניה הודיעה על תגבור כוחותיה באזור. ראש הממשלה קיר סטארמר עדכן כי לונדון מקדמת נכסים צבאיים משמעותיים, לרבות מטוסי קרב, למזרח התיכון. עם זאת, לפי דיווח ב-BBC, בריטניה לא נטלה חלק בפעולה צבאית – לא בהגנה על ישראל ולא בתקיפה כלשהי.

צרפת, שלרוב מביעה ביקורת כלפי מדיניותה של ישראל, הביעה הפעם עמדה תומכת. פריז הבהירה כי היא מבינה את חששותיה של ישראל מפני גרעין איראני, ומכירה בזכותה של ישראל לפעול להגנתה העצמית.
לפי גורמים מדיניים, ישנה אפשרות כי מדינות כמו בריטניה וצרפת, בהובלת ארצות הברית, ייטלו חלק בהמשך במאמץ ההגנה מפני מתקפות טילים ורחפנים איראניים – גם אם לא ייטלו חלק ישיר בהתקפה.

גם בעמדה הסינית נרשמה ריכוך. על רקע שיחה בין שר החוץ גדעון סער לעמיתו הסיני, דווח כי בסין שוקלים לגלות הבנה מסוימת לפעולה הישראלית, כל עוד זו אינה פוגעת ישירות בתשתיות הנפט של איראן. גורמים בסין מעריכים כי תגובתה של בייג’ינג תיגזר מעוצמת הפגיעה בתשתיות אלו, מהן סין ממשיכה לרכוש נפט – חרף הסנקציות הבינלאומיות.
מנגד, בטהרן מאיימים בתגובה חריפה נגד כל מי שיסייע לישראל. גורם איראני אמר לרשת CNN כי "איראן תפגע בכל מי שיסייע בהגנה על ישראל", והאשים את בריטניה, ארצות הברית וצרפת במעורבות אפשרית. לפי כלי תקשורת ממלכתיים באיראן, המשטר הזהיר את לונדון פן תסייע לישראל, ואיים בפגיעה בספינות ובבסיסים של המדינות המעורבות במקרה של יירוט מתקפות איראניות.
