accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות
צילום: רשתות ערביות

דיווח: תקיפות נוספות בכרמאנשאה, המדאן ותבריז שבמערב איראן

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יז סיון ה'תשפה (13.06.25)

8

7

like

0

dislike

במסגרת מבצע "עם כלביא" כוחות צה"ל ממשיכים לתקוף מטרות אסטרטגיות ברחבי איראן, בדגש על פגיעה במתקן הגרעין בנתנז ובערים כרמאנשאה, המדאן ותבריז - כך לפי דיווחים • המערכה נועדה לשבש את היכולות הצבאיות והגרעיניות של המשטר בטהראן וצפויה להימשך בצל היערכות ישראלית לתגובה אפשרית


במסגרת מבצע "עם כלביא", כוחותינו ממשיכים לפעול גם היום (שישי) בתקיפות נרחבות ברחבי איראן, תוך פגיעה במטרות אסטרטגיות בכרמאנשאה, המדאן ותבריז שבמערב המדינה, כך על פי דיווחים ברשתות הערביות.

מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" כי תקיפות נוספות בוצעו סביב מתקן הגרעין בנתנז, המהווה את מתקן העשרת האורניום המרכזי של הרפובליקה האסלאמית. מתקן זה היווה יעד מרכזי בגל התקיפות הלילי.

בהצהרתו לתקשורת, דובר צה"ל, תא"ל אפי דפרין, מסר כי "כוחותינו ממשיכים גם בשעה זו לתקוף מטרות ברחבי איראן, תוך מיקוד בפגיעה ביכולות הצבאיות והגרעיניות של המשטר". הוא הוסיף כי "הציבור בישראל מתבקש להפגין סבלנות לאור המתיחות הביטחונית הגוברת, ולעקוב אחר הנחיות פיקוד העורף".

במהלך המבצע, כוחות צה"ל פגעו משמעותית במתקן הגרעין בנתנז, הנחשב לאחד מהאתרים החשובים ביותר בתוכנית הגרעין האיראנית. בצה"ל פרסמו אילוסטרציה תלת-ממדית הממחישה את היקף התקיפות ואת המטרות שנפגעו עד כה במבצע האינטנסיבי. התקיפות, המשלבות פעולות אוויריות ומודיעיניות, נועדו לפגוע בתשתיות קריטיות של המשטר האיראני, תוך שמירה על דיוק מרבי.

המערכה צפויה להימשך, כאשר התגובה האיראנית עשויה להשפיע על המשך הפעילות. במקביל, ממשיכות ההיערכויות בישראל להתמודדות עם תרחישי הסלמה, כולל תגבור כוחות באזורים רגישים והנחיות מחודשות לציבור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News