בעיצומו של מבצע "עם כלביא" וההדים האזוריים שהוא מעורר, חוזר אל השיח הציבורי קטע שנכתב בדיוק באותו זמן בלוח השנה – אך לפני 44 שנה. ערב שבת פרשת בהעלותך, בעקבות הפצצת הכור הגרעיני בעיראק, פרסם הרב צבי יהודה הכהן קוק מכתב שבו שיבח את הפעולה.
"לענין פיצוצנו הכור האטומי של עיראק נתקיים הפסוק בתורה דברים ל"ג כ"ט, אשריך ישראל מי כמוך עם נושע בד' מגן עזרך ואשר חרב גאותך ויכחשו אויביך לך ואתה על במותימו תדרוך. וזכרת כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל", כתב הרב קוק.

כעת, כשההיסטוריה כמו חוזרת על עצמה – בלב המזרח התיכון, בשבת בהעלותך – מילותיו של הרב שבות ומקבלות משמעות מחודשת ומטלטלת. הפסוק שצוטט מתאר את ישראל כעם מיוחד, אשר תשועתו היא בבורא שנותן לו עזר, גבורה וגאווה – ובזכות הכח שמגיעה מבורא עולם, יש לנו את הכח לפעול ולנצח במלחמות.
התקיפה המדוברת ידועה בשם מבצע אופרה. היה זה מבצע הפצצת הכור הגרעיני העיראקי תמוז (אוסיראק) שהתרחש ב-7 ביוני 1981 ערב חג השבועות ה'תשמ"א על ידי מטוסי חיל האוויר הישראלי. התקיפה בוצעה על ידי רביעיית מטוסי F-16 מטייסת 117 ("טייסת הסילון הראשונה"), רביעייה נוספת של מטוסי F-16 מטייסת 110 ("טייסת אבירי הצפון") ומבנה של שישה מטוסי F-15 לחיפוי.
כאמור, בדומה לכך היום בשעה 03:00 לפנות בוקר, יצאה מדינת ישראל למבצע צבאי חסר תקדים על אדמת איראן. בפעולה רחבה ומתואמת, שבוצעה תחת שם המבצע "עם כלביא", תקפו כוחות חיל האוויר עשרות יעדים ברחבי המדינה, לרבות בטהראן, תוך שימוש במערכות תקיפה מתקדמות ובסיוע מבצעי רחב היקף של המוסד.
במסגרת התקיפות הושגו מספר הישגים מהותיים: חיסול של בכירים בצמרת הביטחונית האיראנית, בהם הרמטכ"ל מוחמד בגהרי ומפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי; פגיעה ישירה וממוקדת במתקני גרעין מרכזיים; וכן השבתת תשתיות הגנה אסטרטגיות שהיוו בסיס להפעלת מערך הטילים והכטב"מים האיראני. בישראל מציינים כי מדובר בפעולה שהיקפה עולה על כל פעולה קודמת שננקטה מול חמאס או חיזבאללה, והיא מהווה מסר צבאי ואסטרטגי ברור.
