נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב היום (שישי) ברשת החברתית שלו לפתיחת מבצע "עם כלביא", בו ישראל תקפה נרחבות באיראן ואמר כי התקיפות ילכו, יתעצמו ויהיו "אכזריות יותר".
לדבריו, "נתתי לאיראן הזדמנות אחר הזדמנות לעשות עסקה. אמרתי להם, במילים החזקות ביותר, "פשוט תעשו את זה", אבל לא משנה כמה הם ניסו, לא משנה כמה קרובים הם היו, הם פשוט לא הצליחו לעשות את זה".

הוא טען: "אמרתי להם שזה יהיה הרבה יותר גרוע מכל מה שהם יודעים, ציפו או נאמר להם, שארצות הברית מייצרת את הציוד הצבאי הטוב והקטלני ביותר בכל מקום בעולם, ללא ספק, ושלישראל יש הרבה ממנו, ועוד הרבה יותר לפנינו – והם יודעים איך להשתמש בו".
לבסוף איים: "איראנים קיצוניים מסוימים דיברו באומץ, אבל הם לא ידעו מה עומד לקרות. כולם מתים עכשיו, וזה רק יחמיר! כבר היה מוות והרס גדולים, אבל עדיין יש זמן להביא לסיום הטבח הזה, עם ההתקפות הבאות שכבר מתוכננות להיות אכזריות עוד יותר".

"איראן חייבת לעשות עסקה, לפני שלא יישאר כלום, ולהציל את מה שהיה ידוע פעם כאימפריה האיראנית. לא עוד מוות, לא עוד הרס, פשוט תעשו את זה, לפני שיהיה מאוחר מדי. אלוהים יברך את כולכם!".
במצע הנוכחי ישראל פעלה באופן עצמאי לחלוטין, הלילה מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו מיהר להכחיש מעורבות של ארה"ב: "ישראל נקטה פעולה חד צדדית נגד איראן. איננו מעורבים בתקיפות נגד איראן והעדיפות העליונה שלנו היא הגנה על הכוחות האמריקאים באזור".

בשעה 03:00 לפנות בוקר, יצאה מדינת ישראל למבצע צבאי חסר תקדים על אדמת איראן. בפעולה רחבה ומתואמת, שבוצעה תחת שם המבצע "עם כלביא", תקפו כוחות חיל האוויר עשרות יעדים ברחבי המדינה, לרבות בטהראן, תוך שימוש במערכות תקיפה מתקדמות ובסיוע מבצעי רחב היקף של המוסד.
במסגרת התקיפות הושגו מספר הישגים מהותיים: חיסול של בכירים בצמרת הביטחונית האיראנית, בהם הרמטכ"ל מוחמד בגהרי ומפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי; פגיעה ישירה וממוקדת במתקני גרעין מרכזיים; וכן השבתת תשתיות הגנה אסטרטגיות שהיוו בסיס להפעלת מערך הטילים והכטב"מים האיראני. בישראל מציינים כי מדובר בפעולה שהיקפה עולה על כל פעולה קודמת שננקטה מול חמאס או חיזבאללה, והיא מהווה מסר צבאי ואסטרטגי ברור.

הפעילות ההיסטורית של המוסד
בתיעודים שפורסמו לראשונה בחדשות 14, נראית פעילות כוחות המוסד על אדמת איראן. במסגרת התקיפה הדרמטית הלילה במבצע "עם כלביא" הותקף מערך ההגנה האווירית של איראן במערב המדינה, וכן חוסלו ארבעה בכירים: רמטכ"ל הכוחות המזויינים של איראן, מפקד משמרות המהפכה ושניים מהמדענים החשובים בתוכנית הגרעין.
התקיפה בוצעה באמצעות טילים מדויקים שהוחדרו במבצע חשאי לאיראן על ידי המוסד. בתיעוד מיוחד נראה הכוח המבצעי של המוסד בעת פריסת מערכות התקיפה המדויקות – שנועדו להשמיד את מערכות ההגנה האווירית האיראנית.
נתניהו הזהיר: צפויה תגובה, הציבור נקרא להיערך
במערכת הביטחון מבהירים כי לא מדובר בתקיפה נקודתית, אלא בתחילתה של מערכה רחבה, אשר עלולה להימשך ימים ואף שבועות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הלילה כי "המבצע יימשך ככל שיידרש". לדבריו, צפויה תגובה איראנית משמעותית – אך מדינת ישראל לא תאפשר לאיראן להחזיק נשק להשמדה המונית ותפעל בכל הכוח כדי למנוע זאת.

נתניהו הדגיש כי ייתכן ויידרש מהציבור להישמע להנחיות, להישאר בקרבת מרחבים מוגנים ולהפגין אורך רוח. שר הביטחון ישראל כ"ץ הכריז על מצב חירום בכל הארץ, ופיקוד העורף עבר למתכונת של פעילות הכרחית בלבד. הלימודים בכל הארץ בוטלו, נאסרו התקהלויות, מקומות עבודה לא חיוניים נסגרו, ונמסר כי יש להימנע מנסיעות לא הכרחיות.
פגיעה בצמרת האיראנית: חיסולים ותוצאה מודיעינית מדויקת
סוכנויות הידיעות באיראן אישרו באופן רשמי את שמות הבכירים שחוסלו: מפקד משמרות המהפכה הגנרל חוסיין סלאמי, רמטכ"ל צבא איראן מוחמד בגהרי, סגן רמטכ"ל הכוחות המזויינים ח'תאם ע'לאם-עלי רשיד, וכן שני מדעני גרעין בכירים – מוחמד מהדי טהרנאצ'י ופרידון עבאסי. בנוסף, נמסר כי יועצו הקרוב של חמינאי, עלי שמחאני, נהרג אף הוא. גורם צבאי בכיר אמר כי "פעולת הסיכול התאפשרה בזכות מידע מודיעיני פורץ דרך שנאסף באגף המודיעין בשנה האחרונה". לדבריו, באמ"ן הוקמה זירה ייעודית לטיפול באיראן, שפעלה בשיתוף עם חיל האוויר והביאה ליצירת מכת פתיחה מדויקת ומורכבת.

המוסד בשטח: חדירה, הסוואה והשמדה ממוקדת
לצד פעילות חיל האוויר, הותר לפרסום כי פעלו במבצע גם יחידות מיוחדות של המוסד, שהחדירו לשטח איראן מערכות תקיפה מוסוות בתוך כלי רכב אזרחיים ובסמוך למתקנים רגישים. מערכות אלה שוגרו בזמן אמת, יחד עם תחילת התקיפה האווירית, והשמידו מערכי הגנה אווירית ואתרי שיגור טילים. המוסד גם הקים בסיסי שיגור קדמיים למל"טים נפיצים, שהוברחו לעומק שטח איראן מבעוד מועד. המל"טים פגעו במדויק במתקנים קריטיים סמוך לטהראן, בהם בסיס אספאג’אבאד – מתקן טילים המאיים ישירות על ישראל.

100 הכטב"מים ששוגרו – לא חצו לשטח ישראל
במהלך הבוקר דובר צה"ל הודיע כי שוגרו לעבר ישראל מספר כלי טיס בלתי מאוישים. מערכת הביטחון עדכנה כי רובם יורטו בהצלחה, ואילו היתר – ככל הנראה התרסקו. כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן דיווח כי קיים חשש מכמה כטב"מים שטרם אותרו, אך מדובר בהישג מרשים נוסף של חיל האוויר, שפעל במהירות ובדיוק. עם זאת, הציבור נקרא להישאר עירני ולהתעדכן בהנחיות פיקוד העורף.
האם חמינאי הוא המטרה הבאה של צה"ל?
במסיבת עיתונאים שערך בצהריים דובר צה"ל, תת-אלוף אפי דפרין, הוא נשאל ע"י חדשות 14 האם חמינאי עצמו מהווה יעד לתקיפה. דפרין סירב להשיב ואמר: "האישים שהצגתי עד עכשיו נמצאים בלב צמרת הביטחון האיראנית. מעבר לכך אני לא רוצה להרחיב".

סגירת שמיים ודריכות אזרחית בישראל ובירדן
בתוך כך, הודיע משרד התחבורה על סגירת המרחב האווירי של ישראל. כל ההמראות והנחיתות בנתב"ג בוטלו עד להודעה חדשה. הנוסעים מתבקשים שלא להגיע לנמל התעופה ולהתעדכן באתרי החברות. ברקע, אזעקות נשמעו הלילה גם בירדן – שם דווח על חדירה של טילים וכטב"מים לשמי הממלכה, והרשויות קראו לתושבים להישאר בבתיהם.
פיקוד העורף מעדכן: הסרת הנחיות – אך לא כולן
פיקוד העורף הודיע הבוקר על הסרת ההנחיה לשהות סמוך למרחבים מוגנים בכלל הארץ. עם זאת, יתר ההנחיות – לרבות ביטול הלימודים, איסור התקהלות וסגירת המשק הלא חיוני – עדיין בתוקף. מערכת הביטחון ערוכה למספר תרחישים, ובהם המשך התקפות, ניסיונות חדירה וירי טילים לעומק שטח ישראל.
