ישראל פתחה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) במתקפת פתע קטלנית, אפשר לומר אחת המתקפות המוצלחות והמשמעותיות ביותר בתולדות האנושות, שהביאה להרג של מפקדים רבים בצמרת הצבאית באיראן.

המחוסלים, כפי שאושרו רשמית על ידי סוכנויות הידיעות באיראן, הם: מפקד משמרות המהפכה הגנרל חוסיין סלאמי, רמטכ"ל צבא איראן מוחמד בגהרי, סגן רמטכ"ל הכוחות המזויינים ח'תאם ע'לאם-עלי רשיד, ושני מדעני גרעין בכירים מאוד – מוחמד מהדי טהרנאצ'י ופרידון עבאסי. בנוסף, יועצו הקרוב של חמינאי – עלי שמחאני – נפצע.

החיסול המשמעותי ביותר מבחינתה של ישראל הוא של רמטכ"ל הכוחות המזויינים מוחמד בגהרי, שהצטרף למשמרות המהפכה ב-1980. הוא היה חבר ברשת הפיקוד של משמרות המהפכה, לצד בכירים כמו מוחמד עלי ג'עפרי, עלי פאדאווי וגולאם עלי רשיד, ששלטה בדרגים הגבוהים של הצבא האיראני והייתה אחראית על תכנון, מבצעים, מודיעין ופעולות חשאיות. ב-2016 מונה בגהרי למפקד הכוחות המזויינים.

החיסול המשמעותי הבא הוא מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי, שנולד בגולפאיגאן, מחוז אספהאן, איראן, והצטרף למשמרות המהפכה ב-1980 עם פרוץ מלחמת איראן-עיראק, שבה השתתף כמפקד ביחידות שונות. לאחר המלחמה השלים תואר ראשון בהנדסת מכונות ותואר שני בניהול ביטחון. ב-2009 מונה לסגן מפקד משמרות המהפכה, וב-2019 מונה למפקד על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי, כמחליפו של מוחמד עלי ג'עפרי.

גם סגנו של הרמטכ"ל, ח'אתם-ע'לאם-עלי רשיד, חוסל במתקפה. הוא כיהן כמפקד ח'אתם אל-אנביה, והיה אחד המפקדים המרכזיים בתהליכי קבלת ההחלטות במהלך מלחמת איראן-עיראק. ב-2011 הצהיר רשיד כי איראן עשויה לתקוף את הציוד הצבאי ואתרי הגרעין של ישראל במקרה של מלחמה, משאלה שלא הספיק להגשים.

המדען מוחמד מהדי טהראנצ'י היה פרופסור לפיזיקה ונשיא אוני' אזאד האסלאמית. הוא נחשב לאחת הדמויות המשפיעות בהשכלה הגבוהה באיראן. טהראנצ'י החל את לימודי התואר הראשון שלו בפיזיקה באוניברסיטת שהיד בהשתי ולאחר מכן סיים את לימודיו לדוקטורט בפיזיקה אטומית-מולקולרית באותה אוניברסיטה. חיסולו מהווה מכה אנושה לתוכנית הגרעין האיראני. בנוסף, גם פרידון עבאסי היה חלק חשוב בחוליית הגרעין, והוא כאמור – חוסל גם כן.
