מחירי הנפט זינקו היום (חמישי) ביותר מ־4%, בעקבות החרפה במתיחות בין ארצות הברית לאיראן, והדיווחים על כך שישראל נערכת למתקפה על מתקני הגרעין באיראן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע השבוע ספק ביכולת להגיע להסכם גרעין חדש עם טהרן, בעוד שמחלקת המדינה האמריקאית הודיעה על פינוי אנשי צוות לא חיוניים מהשגרירות בבגדד. גורמים ביטחוניים בארה"ב ובבריטניה התריעו מפני אפשרות להסלמה צבאית באזור, והצביעו על חשש גובר לשיבוש בשרשראות האספקה.
חוזים עתידיים על נפט מסוג ברנט עלו ב־4.3% למחיר של 69.77 דולר לחבית, ונפט מסוג WTI זינק ב־4.9% למחיר של 68.15 דולר לחבית – שיא של חודשיים. גם לאחר ירידה קלה במסחר ביום חמישי, נותרו המחירים מעל 67 דולר לחבית. במקביל, על רקע ההסלמה, שר ההגנה של איראן הזהיר כי בסיסים אמריקאיים באזור "מצויים בטווח פגיעה".

לצד המתיחות במזרח התיכון, גורמי שוק עוקבים אחר ההתפתחויות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין, ונרשמה אופטימיות מסוימת לאחר שהצדדים גיבשו מסגרת עקרונית להסכם. עם זאת, טראמפ חידש את האיומים להטיל מכסים חד-צדדיים על שותפות סחר, אם לא יושגו הבנות חדשות.
באירופה, הנציבות הודיעה על סנקציות מתוכננות נגד רוסיה, לרבות הורדת תקרת מחיר הנפט מ־60 ל־45 דולר לחבית. במקביל, תחזית ייצור הנפט של ארה"ב עודכנה כלפי מטה לשנת 2026, לראשונה מאז 2021, על רקע האטה בקידוחים. באופ"ק+ הוחלט להגדיל את היצע הנפט ביולי, תוך הוספת 411 אלף חביות ליום.

מניות האנרגיה הגיבו בעליות מתונות, כששברון ואקסון מוביל טיפסו בכ־0.4%, לצד זינוק של מניות קטנות כמו OXY, FANG ו־HAL. אנליסטים העריכו כי סביבת המחירים הגבוהה צפויה להמשיך, כל עוד המתיחות הביטחונית והאיומים על שיבוש אספקה יימשכו.
