accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס, שאטרסטוק
צילום: רויטרס, שאטרסטוק

נשיא איראן: אם ישמידו לנו את מתקני הגרעין - נבנה אותם מחדש

שמואל קוגן

שמואל קוגן

טז סיון ה'תשפה (12.06.25)

19

6

like

3

dislike

משלים עם מה שעתיד לבוא? נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, אמר הערב במהלך נאום שנשא: "גם אם ישראל וארצות הברית יפציצו את מתקני הגרעין שלנו - נבנה מתקנים חדשים ונמשיך את ההעשרה"


משלים עם מה שעתיד לבוא? נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, אמר הערב (חמישי) במהלך נאום שנשא: "גם אם ישראל וארצות הברית יפציצו את מתקני הגרעין שלנו – נבנה מתקנים חדשים ונמשיך את ההעשרה".

מתקן גרעין באיראן |
maximize-image
כור גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

כזכור, אתמול דווח כי הממשל האמריקני הורה לדלל כוחות בבסיסים צבאיים בעיראק, בחריין וכווית. בנוסף, שגרירות ארצות הברית בבגדד המליצה לאזרחים האמריקאים שלא לבקר במדינה עקב מתיחות אזורית. לפי דיווחים, הסיבה לצמצום הכוחות נובעת מחשש אמריקני מתגובה איראנית למתקפה ישראלית אפשרית על מתקני גרעין באיראן, במיוחד על רקע כישלון המו"מ בין וושינגטון לטהרן, שנמצא על סף קריסה. רשת CBS דיווחה כי גורמים אמריקנים רשמיים עודכנו שישראל השלימה הכנות לתקיפה כזו, וקיים חשש שאיראן תגיב בתקיפות נגד מטרות אמריקניות בעיראק ובאזור.

התפתחות זו מצטרפת לדברים שאמר הנשיא אתמול בריאיון ל-NYP האמריקני לפיהם הוא "פחות בטוח" לגבי השגת הסכם גרעין עם איראן. עם התקדמות השיחה, התחושה הרווחת בקרב הממשל האמריקני הייתה כי האיראנים מנסים "למרוח" את הזמן ותו לא.

עקבו אחרינו גם ב-Google News