accessibility-icon
share-icon
רון דרמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רון דרמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל ההסלמה מול איראן: השר דרמר וראש המוסד ייפגשו עם וויטקוף

נעמי רחליס

נעמי רחליס

טז סיון ה'תשפה (12.06.25)

13

like

0

dislike

בהנחיית ראש הממשלה, השר דרמר וראש המוסד ייצאו לשיחות עם שליח טראמפ בניסיון לבלום הסכם גרעין חדש בין ארה"ב לאיראן • הפגישה מתקיימת על רקע כוננות גבוהה בישראל לאפשרות של תקיפה באיראן – גם ללא גיבוי אמריקני


גורם ישראלי חשף היום (חמישי) כי בהמשך להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר רון דרמר וראש המוסד ייצאו מחר לשיחות עם השליח של הנשיא טראמפ למזרח התיכון סטיב וויטקוף לקראת סבב השיחות הבא בין ארצות-הברית לאיראן, בניסיון נוסף להבהיר את עמדת ישראל.

הפגישה מגיעה ברקע הדיווחים על כוננות ישראלית גבוהה לתקיפה בקרוב באיראן. זאת לאחר שהלילה פורסם כי ארצות הברית צמצמה את נוכחותה הדיפלומטית והצבאית במזרח התיכון, והכריזה על כוננות גבוהה בנציגויותיה, על רקע חששות גוברים מפני תקיפה צבאית ישראלית קרובה נגד מתקני הגרעין של איראן.

דווח גם כי ישראל שוקלת תקיפה צבאית באיראן, גם ללא תמיכתה של ארצות הברית. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נמצא בימים אלה בדיונים מתקדמים מול טהראן בניסיון לצמצם את תוכנית הגרעין שלה, וככל הנראה זו הסיבה שלא יתמוך בתקיפה. בדיווח נטען כי "מתקפה או פעולה חד-צדדית מצד ישראל נגד איראן תהווה נתק דרמטי עם ממשל טראמפ, שטען נגד צעד כזה".

עוד נאמר כי הסיבה לכך שישראל תנקוט בפעולה החד צדדית היא מאחר והמשא ומתן בין ארצות הברית לאיראן נראה קרוב יותר להסכם ראשוני או הסכם מסגרת, הכולל סעיפים המאפשרים לאיראן להמשיך בהעשרת האורניום – דבר שבישראל מתנגדים אליו בתוקף.

עקבו אחרינו גם ב-Google News