קטין בן 13, תושב תל אביב נעצר היום (שלישי) בחשד לריגול עבור איראן, כאשר במהלך החקירה עלה כי הגורמים העוינים יצרו איתו קשר באמצעות אפליקציית טלגרם וביקשו ממנו לבצע מספר משימות בתמורה לתשלום סכום כסף.
במהלך חקירתו במשטרה התברר כי בתקופה האחרונה גורמים איראנים יצרו קשר עם הקטין באמצעות אפליקציית טלגרם וביקשו ממנו לבצע מספר משימות בתמורה לתשלום סכום כסף. הקטין נענה לבקשתם וריסס, בהתאם להנחייתם, כתובות גרפיטי באזור ת"א ובתמורה קיבל סכומי כסף.

בנוסף, הקטין התבקש לצלם את מערכת כיפת ברזל אולם לבסוף לא ביצע משימה זו. בתום חקירתו במפלג ההונאה שוחרר למעצר בית לאחר שהוריו עודכנו לאורך שלבי החקירה. כתבתנו מילן עמר דיווחה כי השחרור למעצר בית, על אף שמדובר בפרשייה חמורה, נעשה בשל גילו הצעיר של החשוד.
משב"כ ומהמשטרה נמסר: "גורמי מודיעין וטרור, ממשיכים במאמציהם לגייס, באמצעות רשתות חברתיות, ישראלים לצורך קידום מעשי טרור בישראל. בהתאם, אנו שבים ומדגישים בפני הורים לילדים כי קיומו של קשר עם גורמים זרים וביצוע משימות עבורם הינה עבירה חמורה שבצידה עונשים כבדים. עליכם לגלות ערנות וזהירות ובכך למנוע את המקרה הבא".

פרשייה זו מצטרפת לשורת אירועים בהם נעצרו תושבי ישראל בחשד לריגול עבור איראן. לפני מספר ימים פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד רג'ב סלאח, ערבי מירושלים כבן 30, בגין קיום קשר עם גורם שהציג עצמו כמי שפועל מטעם שירות הביטחון האיראני, ולביצוע משימות שונות עבורו בתמורה לתשלום כולל של אלפי שקלים.
לפני מספר שבועות, פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד רועי מזרחי ואלמוג אטיאס, בני 25 מנשר, לאחר שביצעו שורת משימות מודיעיניות עבור גורמים שפעלו מטעם סוכנויות מודיעין באיראן. גם כאן הגורמים האיראניים יצרו קשר עם החשודים באמצעות אפליקציית טלגרם והתבקשו לאסוף מידע על תשתיות אזרחיות, תיעוד מקומות רגישים, העברת חפצים – וכן התקנת מצלמות מעקב במספר אזורים בישראל.
