accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

המחאה מתרחבת: מפגינים פרצו למגדל טראמפ בניו יורק | תיעוד

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

יד סיון ה'תשפה (10.06.25)

12

0

like

0

dislike

מפגינים נגד גירוש המהגרים הבלתי חוקיים בארה"ב פרצו למגדלי הנשיא בניו יורק ומחו נגד הגירוש לבית הכלא באל-סלבאדור • לפחות 24 מפגינים נעצרו והאבטחה סביב הבניין תוגברה


במקביל למהומות הענק בלוס אנג'לס, עשרות מפגינים נגד רשות האכיפה ובקרת הגבולות האמריקאית (ICE) נעצרו אמש לאחר שפרצו ללובי מגדל טראמפ במנהטן שבניו יורק והשתלטו עליו במחאה על מדיניות הגירוש של ארה"ב.

המפגינים, שהניפו שלטים וקראו סיסמאות נגד ICE, הצליחו לעבור את מחסומי האבטחה הראשוניים לפני שהמשטרה התערבה. לפי דיווח בניו יורק פוסט, המפגינים, שזוהו כחלק מקבוצות אקטיביסטיות למען זכויות מהגרים, דרשו את סגירת מתקני המעצר של ICE והפסקת גירוש המהגרים הבלתי חוקיים לכלא "Hellhole" באל-סלבאדור (זאת כחלק מהסכם בין המדינות) .

המפגינים התמקמו בלובי הבניין, תוך שהם שרו בקריאות "הביאו אותם (את המגורשים לאל-סלבאדור) הביתה" וחסמו את הכניסות, מה שהוביל לעימותים עם כוחות הביטחון. לפי הדיווח לפחות 24 בני אדם נעצרו על ידי משטרת ניו יורק בגין הפרת סדר והסגת גבול. לא דווח על פציעות משמעותיות, אך האירוע גרם לשיבושים משמעותיים בתנועה סביב השדרה החמישית בעיר.

דובר מטעם ארגון טראמפ מסר לעיתון כי "הבניין הוא נכס פרטי, ופעולות כאלה לא יתקבלו בסובלנות". בעקבות האירוע, נאמר כי האבטחה סביב הבניין תתוגבר בימים הקרובים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News