accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

איראן באיום חדש: "נגיב על כל מתקפה ישראלית אפשרית"

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

יג סיון ה'תשפה (09.06.25)

8

5

like

2

dislike

לאחר שיחתם של ראש הממשלה ונשיא ארה"ב, באיראן שולחים מסר מאיים לישראל ואמרים כי יגיבו על כל תקיפה בשטחם • לדבריהם: "מתקני הגרעין הנסתרים של המשטר הציוני יהיו מטרה"


על רקע שיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובצל קריסת שיחות הגרעין בין איראן לארצות הברית, המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן פרסמה היום (שני) "אזהרה חמורה", לפיה כל תקיפה ישראלית על מתקני גרעין איראניים תיענה בפעולה ישירה נגד תשתיות גרעיניות סודיות בישראל.

בהצהרת המועצה נכתב: "במקרה של תוקפנות, מתקני הגרעין הנסתרים של המשטר הציוני יהיו מטרה". עוד נמסר כי הישג זה הוא תוצאה של "אסטרטגיה חכמה ושקטה" שנועדה להתמודד עם מה שהוגדר כלחצים תקשורתיים ופוליטיים עוינים מצד המערב.

maximize-image
images-count2+
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, שמוביל את שיחות הגרעין | צילום: רויטרס

האיום מגיע ברקע לטענה של האיראנים כי בידיהם מצוי כעת מידע מודיעיני רגיש בנוגע למטרות ישראליות, כולל מסמכים הקשורים למתקנים גרעיניים ואסטרטגיים בתחומי ישראל. הדברים מגיעים בעקבות מה שגורמים איראניים כינו "מבצע מודיעיני מורכב", שבוצע על ידי שירותי הביטחון של הרפובליקה האסלאמית.

רשת IRIB, השידור הממלכתית באיראן, דיווחה בשבת כי במסגרת אותו מבצע הושגה כמות נרחבת של מידע רגיש שמקורו בישראל. על פי דיווח זה, מדובר ב"הישג מודיעיני משמעותי", אשר מאפשר מעתה לאיראן להגיב באופן מיידי – לא רק לכל מתקפה גרעינית, אלא גם לכל פעולה שתכוון לפגיעה כלכלית או צבאית בתחומה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ |
maximize-image
images-count2+
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

במועצה שיבחו את "המאמצים הבלתי נלאים והצנועים" של כוחות המודיעין והביטחון של איראן, והבהירו כי שילוב המידע שנאסף עם ההיערכות המבצעית של צבא איראן – מאפשר תגובה יעילה ומדויקת לכל איום מצד ישראל ובעלות בריתה.

כזכור, מוקדם יותר היום שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בעניין משבר שיחות הגרעין. כעת, ראש הממשלה מקיים התייעצות ביטחונית.

maximize-image
images-count2+
המשלחת האיראנית רגע אחרי סבב השיחות הראשון על הגרעין עם האמריקאים בעומאן | צילום: רויטרס

לפני כחודשיים, הנשיא הצהיר כי ייתן 60 ימים לניהול המשא ומתן מול איראן, אך בעוד שלושה ימים יפוג תאריך האולטימטום. בשלב זה נשאלת השאלה כמה זמן טראמפ מתכוון לתת לאיראנים למרוח את האירוע.

עקבו אחרינו גם ב-Google News