accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

ארה"ב וסין החלו בשיחות בלונדון על רקע מתיחות הסחר

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יג סיון ה'תשפה (09.06.25)

1

0

like

0

dislike

היום נפתח בלונדון סבב שיחות סחר בין בכירים אמריקאים וסינים, במטרה להחיות את ההסכם שנחתם בז'נבה להפחתת מכסים • המחלוקת העיקרית נוגעת ליצוא מתכות נדירות, כשלהרכב המשלחת האמריקאית צורף לראשונה מזכיר המסחר – מהלך הממחיש את חשיבות הנושא מבחינת וושינגטון


בכירים אמריקאים וסינים נפגשו היום (שני) בלונדון, בניסיון להחזיר למסלולו את הסכם הסחר שנחתם בחודש שעבר בז'נבה, אשר כלל הפחתת מכסים הדדית והוביל לעליות בבורסות. השיחות מתקיימות בבית לנקסטר היוקרתי, כשעל הפרק מחלוקות סביב יצוא מתכות נדירות והשפעת המכסים על שרשראות אספקה עולמיות.

למשא ומתן הצטרף לראשונה מזכיר המסחר האמריקאי הווארד לוטניק – גורם המפקח על הגבלות יצוא – מה שמצביע על החשיבות שמייחסת וושינגטון לנושא המתכות. את המשלחת האמריקאית מוביל מזכיר האוצר סקוט בסנט, ולצדו גם נציג הסחר ג'יימיסון גריר. בצד הסיני מוביל את הפגישה סגן ראש הממשלה ההה ליפנג.

maximize-image
הווארד לוטניק, מזכיר המסחר של ארה"ב | קרדיט: רויטרס

הפגישה מתקיימת ברקע ירידה חדה של 34.5% ביצוא הסיני לארה"ב בחודש מאי, כך לפי נתונים שפרסמה היום (שני) בייג'ינג. מנגד, נרשמה עלייה חדה ביצוא הסיני לדרום-מזרח אסיה ולאיחוד האירופי. עוד נמסר כי סך כל היבוא הסיני ירד ב־3.4% באותה תקופה.

הבית הלבן הביע תקווה לקידום שיחות עומק בעקבות השיחה שקיימו בשבוע שעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג, במסגרתה הסכימו על חידוש משלוחים של מינרלים ומגנטים קריטיים מארה"ב. דוברת הבית הלבן אמרה כי "הממשל עוקב מקרוב אחר עמידתה של סין בהתחייבויות שנקבעו בז'נבה".

גורמים בריטיים ציינו כי הממלכה לא צד למשא ומתן אך תארח את המשלחות ותנהל שיחות נפרדות עם הצד הסיני בהמשך השבוע.

עקבו אחרינו גם ב-Google News