בעקבות המשט לעזה, יצאה היום (שני) שיירת רכבים הנקראת "עמידה איתנה", שגם טוענת שהיא נושאת "סיוע הומניטרי" לתושבי רצועת עזה. השיירה יצאה מאלג'יריה, משם תעבור דרך תוניסיה, לוב ולאחר מכן מצרים, ותגיע למעבר רפיח – בניסיון להיכנס משם לשטח הרצועה.
בסרטון נראה המון פרו-פלשתיני, הכוללת מאות אנשים, הולך לצד השיירה ומריע עם דגלי "פלשתין". מדובר במיצג שמטרתו להכפיש את שמה של ישראל, בדומה למשט לעזה – אותו כינו במשרד החוץ: "יאכטת הסלפי".

משרד החוץ: "נוסעי "יאכטת הסלפי" בטוחים, המופע הסתיים"
26
09.06.25|מיכל בקשי
"יש דרכים להעביר סיוע לרצועת עזה — הן לא כוללות תמונות סלפי לאינסטגרם", נמסר הבוקר בהודעת משרד החוץ על השתלטות כוחות צה"ל על סיפון המשט, "כמות הסיוע הזעומה שהייתה על היאכטה, ושלא נצרכה על ידי ה"סלבריטאים", תועבר לרצועה דרך ערוצי הסיוע ההומניטריים האמיתיים".
