הקרן ההומניטרית לעזה GHF דיווחה כי חילקה במהלך היממה האחרונה 1.4 מיליון ארוחות ברפיח שבדרום רצועת עזה, והגיעה עד כה ל-8.5 מיליון ארוחות בסך הכל מאז חידוש הסיוע ההומניטרי שאושר על ידי הקבינט המדיני ביטחוני. לפי הדיווח, הקרן מתכננת לפתוח אתרים נוספים, כולל בצפון עזה.

ח"כ מילביצקי: "שלא יספרו שהסיוע לא מגיע לחמאס – הוא כן"
אתמול, לאחר יממה וחצי של הפסקת חלוקת הסיוע ההומניטרי, שני המרכזים ברצועה חידשו את פעילותם. החלוקה פסקה בשל עניינים לוגיסטיים, ולצורך חיזוק בטיחות האזרחים המגיעים לקבל את הסיוע. פרשננו הצבאי נועם אמיר פרסם כי החשש במערכת הביטחון הוא מפגיעה של חמאס באחד המרכזים כדי לחבל בחלוקה.

בקבינט אמנם טוענים כי הפיקוח על הסיוע עוזר שיגיע רק ל"אזרחים עזתים", אך ח"כ חנוך מילביצקי תקף בעבר את חידוש הסיוע לרצועה ואמר כי לא ניתן לתרץ זאת בכך שהסיוע לא יגיע לידי מחבלים כיוון שהוא זורם ישירות לארגון הטרור חמאס.
"זו לא שאלה של ימין מימין לימין או משמאל לימין. זו שאלה פשוטה של עובדות: יש 2 גורמים ששולטים בשטח הרצועה – צה״ל וחמאס. כאשר אתה מאפשר העברת סיוע לשטח שלא בשליטת צה"ל אתה מעביר סיוע לחמאס. ככה פשוט", אמר מילביצקי.

עקב חידוש הסיוע: ביקורת חריפה על רה"מ – "נכנע ללחץ של קפלן"
הוא הוסיף ביקורת בריאיון לחדשות 14: "בלי בלבולי מח. יכול להיות שהקבינט החליט שבעת הזו אין ברירה אלא לעשות זאת, אבל שלא יספרו סיפורים שהסיוע לא מגיע לחמאס. הוא כן".
למרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב התקפלו – ולפני מספר שבועות אשרו כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות.

קצינים בצה"ל זועמים על הודעת רה"מ נתניהו: "אסור לנו לעצור"
לשכת רה"מ ניסתה להסביר את ההחלטה: "ישראל תכניס כמות בסיסית של מזון לאוכלוסייה על-מנת לוודא שלא יתפתח משבר של רעב ברצועת עזה. משבר כזה יסכן את המשך פעולת "מרכבות גדעון" להכרעת החמאס".
