accessibility-icon
share-icon
גדעון סער ושר החוץ הגרמני יוהאן ודפול | צילום: שלו מן
גדעון סער ושר החוץ הגרמני יוהאן ודפול | צילום: שלו מן

סער לשר החוץ הגרמני: "איראן פועלת להשגת נשק גרעיני"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ט סיון ה'תשפה (05.06.25)

1

like

0

dislike

שר החוץ גדעון סער אמר היום במסע"ת עם מקבילו מגרמניה כי דו"ח סבא"א מאשש את עמדת ישראל שלפיה איראן פועלת להשגת נשק גרעיני ולא למטרות שלום • סער קרא לקהילה הבינלאומית לפעול מיידית לבלימתה


שר החוץ גדעון סער נפגש היום (חמישי) עם שר החוץ של גרמניה יוהאן ודפול. השניים קיימו פגישה אישית ולאחר מכן פגישה מורחבת בהשתתפות הצוותים. הפגישות התקיימו לאחר ביקורם המשותף באנדרטת השואה בברלין. לאחר המפגשים ערכו השניים מסיבת עיתונאים.

מדברי שר החוץ גדעון סער: "דיברנו בפגישה על הרבה נושאים מגוונים. גלובלים, אירופיים, מקומיים. השיחות היו טובות. 80 שנה לאחר השואה, האנטישמיות התפשטה ברחבי העולם – ובמיוחד באירופה. 80 שנה לאחר השואה, מדינת ישראל נמצא שוב בסכנת השמדה.

maximize-image
גדעון סער ושר החוץ הגרמני יוהאן ודפול | צילום: שלו מן

חמאס, החות’ים, חיזבאללה, ומעל כולם – איראן – פועלים בגלוי להשמדתנו. ולמרות זאת, יש המבקשים להפוך את הקורבן לתוקף. חמאס הוא האחראי הבלעדי לפרוץ המלחמה – ולהתמשכותה. חמאס יזם את המלחמה. חמאס אחראי לסבל של שני הצדדים".

סער הוסיף: "ישראל אמרה כן להצעה של השליח המיוחד סטיב ויטקוף לעסקת חטופים – כבר לפני 19 יום. לצערנו, חמאס דחה את ההצעה. אני אומר זאת כאן – בצורה הברורה ביותר: ישראל רצינית בכוונתה ובנחישותה להגיע להסכם. הסכם שיוביל להפסקת אש ויתייחס לכל הסוגיות שדנו בהן בפגישותינו.

אני מצפה מכל מי שמעוניין בהשגת היעדים הללו – וגרמניה ביניהם – לתרום לכך בצורה חיובית, ולפעול להפעלת לחץ על חמאס – דרך הערוצים המשפיעים עליו. אבל – לחץ על ישראל, מתקפות, הצהרות והחלטות נגדה ואיומים בסנקציות, כמו שמדינות אירופאיות אחרות עושות, לא רק שלא יסייעו – הם יחזקו את עמדות חמאס.

על הגרעין האיראני אמר שר החוץ: "ביום שבת פרסמה סבא”א דו”ח חמור על תוכנית הגרעין של איראן. הדו”ח מצייר תמונה ברורה: על אף אינספור אזהרות מצד הקהילה הבינלאומית – איראן נחושה להשלים את תוכניתה להשגת נשק גרעיני.

הוא מחזק את מה שישראל אומרת מזה שנים – תוכנית הגרעין של איראן אינה למטרות שלום. היקף העשרת האורניום בדו”ח – מדאיג. היקף כזה קיים רק במדינות שפועלות להשגת נשק גרעיני. אין לכך שום הצדקה אזרחית.
זה מצביע בבירור: איראן ממשיכה להפר את התחייבויותיה הבסיסיות לפי האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני (NPT). והיא ממשיכה לשלול שיתוף פעולה עם פקחי סבא”א. לאור הדו”ח הזה – אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול עכשיו לבלימת איראן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News