accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

הגיע מהצי: בראד קופר ימונה למפקד פיקוד מרכז של ארה"ב

דביר כהן

דביר כהן

ט סיון ה'תשפה (05.06.25)

0

like

0

dislike

סגן אדמירל בראד קופר יקודם לדרגת אדמירל ויחליף את הגנרל מייקל קורילה כמפקד פיקוד מרכז של ארה"ב, האחראי לזירת המזרח התיכון • המינוי החדש מגיע לאחר איום ששיגר טראמפ לעבר איראן ברשתות החברתיות


על רקע הסחבת בשיחות הגרעין מול איראן, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מינה את סגן אדמירל בראד קופר כמפקד פיקוד מרכז של ארה"ב, כך על פי הודעה שפורסמה אתמול (רביעי) על ידי הפנטגון. קופר, שיקודם לדרגת אדמירל, משמש כיום כסגן מפקד הפיקוד.

מינויו של קופר, הצפוי להחליף בתפקיד את הגנרל מייקל קורילה, ממתין לאישור בוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט. קופר הגיע לסנטקום לאחר שכיהן כמעט שלוש שנים כמפקד הפיקוד המרכזי של כוחות הצי האמריקאי, הצי החמישי וכוחות הים המשולבים.


בעבר פיקד גם על כוח השטח של חיל הים האטלנטי ועל כוחות הצי האמריקאיים בקוריאה, כמו גם על אוניות הצי האמריקאי 'ראסל' ו-'גטיסבורג'. בינואר האחרון, ביקר קופר בישראל מתוקף תפקידו כסגן מפקד פיקוד מרכז האמריקאי, וסייר יחד עם סגן הרמטכ"ל במספר בסיסים של חיל האוויר.


פיקוד מרכז של ארה"ב, המכונה בקיצור סנטקום, מפקח על המזרח התיכון, הכולל את זירות המלחמה בישראל, בים סוף מול החות'ים ובעיראק, שם ארה"ב ממשיכה לבצע פעילויות נגד דאעש. המינוי החדש מגיע לאחר איום ששיגר טראמפ לעבר איראן ברשתות החברתיות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News