accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות
צילום: דוברות

לראשונה מפרוץ המלחמה: עובדים מסין שבו לעבוד בישראל

דביר כהן

דביר כהן

ט סיון ה'תשפה (05.06.25)

3

0

like

0

dislike

לראשונה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל: עובדים מסין נחתו בנתב"ג וישובו לאתרי הבנייה בישראל • בסה"כ צפויים להגיע כ-1,000 פועלי בניין סינים, קבוצה ראשונה מתוך 4000 עובדים, במסגרת הסכמים בילטרליים בין ישראל לממשלת סין


לאחר תקופה ארוכה במהלכה לא הגיעו עובדי בניין מסין – לראשונה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, הבוקר (חמישי) נחתו בנתב"ג העובדים הראשונים ובהמשך, צפויים להגיע בסה״כ כ-1,000 פועלי בניין סינים, קבוצה ראשונה מתוך 4,000 עובדים, במסגרת הסכמים בילטרליים בין ישראל לממשלת סין.

עובדי הקבוצה הראשונה עברו מבחנים מקצועיים כבר במאי 2023, אך כניסתם עוכבה בשל החלטת הרשויות בסין בעקבות הלחימה. כעת תהליך ההגעה מתחדש, וצפוי להתעצם בשבועות הקרובים. בהמשך החודש מתוכננים להתקיים מבחנים מקצועיים נוספים בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, לגיוס 3,000 עובדים נוספים.

maximize-image
אתר בנייה | צילום: גילי יערי, פלאש 90

כחלק מהמאמץ המשותף להאיץ את קצב קליטת עובדי הבניין הסינים בישראל, השבוע נערכה פגישה בין נציגי מינהל עובדים זרים והאגף להסכמים בילטרליים לבין הציר הכלכלי ונציגי השגרירות הסינית, במטרה להרחיב את היקף שיתוף הפעולה ולחזק את ענף הבנייה בישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News