תת אלוף במילואים ישי וקנין, מנכ"ל משרד מבקר המדינה התראיין היום (חמישי) לתוכנית של עודד מנשה שם התייחס לעתירה שהוגשה אתמול לבג"ץ על-ידי הסנגוריה הצבאית, בדרישה לעצור את הבדיקה של מבקר המדינה על ה-7 באוקטובר. לטענת המנכ"ל מדובר בניסיון מכוון של גורמים לטרפד את הביקורת על הכשלים שהובילו לטבח.
"הטענה המרכזית זה בקשה מבג״ץ להטיל צו ביניים שיפסיק את הביקורת שלנו על ליבת הכשל של 7 באוקטובר", הסביר וקנין. "העתירה מפרטת את הדוחות שהסנגוריה הצבאית מבקשת שמבקר המדינה יחדל מלקיים אותם. אלו ביקורות שמדברות בין היתר על הכשל המודיעיני והשתלשלות האירועים בלילה בין 6 ל-7 באוקטובר".

מנכ"ל משרד המבקר תקף את הטענה שלא בסמכותו לבדוק את הנושא: "החוק הוא כל כך פשוט, הוא כל כך נהיר, הוא כל כך ברור – החוק אומר שמבקר המדינה יכול לבדוק כל נושא שיראה לנכון". עוד טען כי מדובר בניסיון לחבל בעבודתו: "יש מפעל גדול מאוד של אנשים, של גורמים שמנסים לטרפד את ביקורת המדינה על המלחמה".
לדבריו, המערכת שוכחת את מי שבאמת נפגע: "אני מאוד שמח שדואגים לבעלי התפקידים בצה״ל, אבל תגיד לי, מי דואג לאותן משפחות שיקיריהן נרצחו ונטבחו ונחטפו? – הציבור רוצה לדעת מדוע קרה את מה שקרה ב-7 באוקטובר. מדוע הצליחו לחדור ליישובים ולטבוח שם? איפה היו הכוחות? איך פינו את הנפגעים? איך זיהו את החללים? אלה התשובות שהציבור צריך".
