שגריר איראן ברוסיה, קאזם ג'לאלי, הודיע כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי לבקר בקרוב בטהראן. את הדברים אמר במהלך פגישה שנערכה אתמול (רביעי) עם קבוצת מומחים לענייני איראן ורוסיה – כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".
לדברי ג'לאלי, הביקור הצפוי של הנשיא הרוסי מתקיים על רקע שדרוג היחסים בין שתי המדינות לרמה של "יחסים אסטרטגיים", והגברת שיתופי הפעולה הכלכליים והמדיניים ביניהן. "ישנם חילופי דברים ברמה גבוהה בין פקידי שתי המדינות, ובקרוב נהיה עדים לביקורו של מר ולדימיר פוטין בטהראן", אמר.

במהלך הפגישה חשף השגריר כי בהתאם להסכם בין המדינות, רוסיה צפויה להשקיע שמונה מיליארד דולר בפרויקטים של גז באיראן, מתוכם חמישה מיליארד כבר סוכמו, והחוזים הנותרים נמצאים כעת בתהליך אישור.
עוד ציין ג'לאלי בפגישה כי רוסיה, באמצעות השקעות בתחום האנרגיה, ובמיוחד בנפט ובגז, הייתה בעלת שיעור ההשקעות הזרות הגבוה ביותר באיראן בשנת 2024.

השגריר התייחס גם להסכם הסחר החופשי עם האיחוד הכלכלי האירו-אסיאתי, והבהיר כי כניסתו לתוקף, כמו גם המשך המו"מ על תוכנית מעבר גז רוסי דרך איראן, מהווים הזדמנויות משמעותיות לשתי המדינות. לדבריו, במסגרת שיתוף הפעולה הוסכם על רכישת 50,000 דונם לבניית מסילת הרכבת ראשט–אסטרה, שתהווה חלק מהמסדרון התחבורתי צפון–דרום.
בנוסף, ציין ג'לאלי כי במסגרת שיפור היחסים בין המדינות חוברו רשתות התשלום "מיר" הרוסית ו"שטאב" האיראנית, ונוצרה אפשרות לבצע העברות ותשלומים דרך בנק ייעודי לעסקים קטנים, סטודנטים ותיירים. לדבריו, התוכנית צפויה להיות מושלמת בעתיד.
