תהילה, אימו של סמ"ר עומר ואן גלדר הי"ד שנפל בקרב בג'באליה, ספדה היום (רביעי) לבנה בריאיון מרגש לרונה לוי בתוכנית "האולפן הפתוח", וציינה כי השבחים אותם היא מרעיפה על בנה לא נובעים מכך שהיא אימו: "אני זכיתי לגדל ילד פלא, אור מאוד גדול".
"הוא היה מחונן מלידה מגיל צעיר מאוד, זה היה כבר ברור עד שהוא אובחן באופן רשמי, אבל כמה שהיה לו שכל חריף – היה לו לב אדיר וגישה מדהימה לאנשים בכל גיל, מתינוק ועד אדם זקן", תיארה האם השכולה, "הוא ידע לגשת לכל אדם עם לב פתוח ולפתוח לבבות. הוא אהב לקרוא, הוא אהב ספורט".

עוד הוסיפה תהילה כי עדיין אינה מעכלת שבנה איננו: "הדבר הזה נופל תמיד כרעם ביום בהיר, וזה באמת ימי קיץ בהירים, ורעם שהוא עם עוצמה אדירה, אז זה עוד לא נתפס בכלל. הדלת בבית שלנו נשארה פתוחה בזמן הזה. אני לא רציתי שקצינים יבואו לדפוק לי על הדלת. וכשהם הגיעו, הדלת הייתה פתוחה – הם פשוט לא דפקו על הדלת".
כזכור, אתמול הודיע צה"ל על נפילתם בקרב בצפון הרצועה של שלושה לוחמי גבעתי: סמ"ר ליאור שטיינברג, סמ"ר אופק ברהנה וסמ"ר עומר ואן גלדר. כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם כי במסגרת פעילות של כוחותינו במרחב ג'באליה, 5 לוחמים שפעלו תחת צוות קרב של חטיבת גבעתי נסעו בהאמר במרחב ונפגעו ממטען.
