accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך חדשות 14

מפקד 8200 לשעבר: כך הצבא צריך להיערך כדי למנוע את האסון הבא

דביר כהן

דביר כהן

ז סיון ה'תשפה (03.06.25)

1

0

like

0

dislike

תא"ל במיל' חנן גפן, מפקד 8200 לשעבר, התייחס לתקרית הקשה ברצועה בה נפלו שלושה מלוחמינו: "המלחמה הזאת היא מלחמה שאסור לנהל אותה באופן שהחמאס רצה" • "אנחנו צריכים לזכור שוב ברגעים קשים כאלו - אנחנו במלחמת העצמאות השנייה שלנו", הוסיף גפן


תא"ל במיל' חנן גפן, מפקד 8200 לשעבר, התייחס היום (שלישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" לתקרית הקשה ברצועה בה נפלו שלושה מלוחמינו: "המלחמה הזאת היא מלחמה שאסור לנהל אותה באופן שהחמאס רצה. החמאס רצה שאנחנו ניכנס בטורי שריון, כמו שקרה בצוק איתן ובמבצעים אחרים, וניפול לאותן מלכודות שהוא חיכה לנו שם".

"אנחנו צריכים לזכור שוב ברגעים קשים כאלו – אנחנו במלחמת התקומה, מלחמת העצמאות השנייה שלנו", הוסיף תא"ל במיל' גפן, "היא תארך עוד זמן כי יש לנו פה נגע שהשתרש לפחות 30 שנה, ולסרס אותו זה תהליך ארוך – אסור לנו לעצור בדרך הזאת".

maximize-image
כוחותינו בפעילות ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בהתייחסו לאופן שבו קרתה התקרית טען גפן כי מדובר בפעילות מאולתרת של מחבלים יחידים: "אפילו אלו שעדיין נשארו באיזושהי שליטה בחמאס לא יודעים מה הכוחות האלה עושים. לוקח להם לפעמים יומיים עד שהם מבינים, עד שהם מקבלים עדכון מה עשו אותם בודדים שנמצאים".

"צריך לזכור שהם אומנו בהנחת מטענים – מאולתרים יותר מאולתרים פחות, עם מנהרות שמכירים אותם טוב", הסביר גפן, "ולכן זה לא תחת שליטה מרכזית, וסוג כזה של פעילות אנחנו צריכים להיות ערוכים לכך שיתחמקו מהרדאר המודיעיני לאורך תקופה ארוכה, כי כל עזה חרושה במנהרות עם נשק".

עקבו אחרינו גם ב-Google News