accessibility-icon
share-icon
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה על דו"ח סבב"א: "העולם חייב להתעורר ולפעול מייד"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ה סיון ה'תשפה (01.06.25)

17

3

like

1

dislike

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב לדו"ח של הסכונות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בו נכתב כי חלק זינוק משמעותי בכמות האורניום המועשר באיראן • "איראן מפרה באופן בוטה את התחייבויותיה המרכזיות במסגרת אמנת אי-הפצת נשק גרעיני", כתב הנשיא וציין כי העולם חייב להתעורר ולפעול מייד


נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הערב (מוצ"ש) לדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפיה  חל זינוק בכמות האורניום המועשר בידי משטר האייתללות לרמה של 60%: "העולם חייב להתעורר ולפעול מיד, לפני שיהיה מאוחר מדי. חומרת הדו"ח אינה משאירה מקום להססנות".

בפוסט שפרסם ברשת X, כתב הנשיא כי "הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) פרסמה היום דו"ח חריף, חמור וחסר תקדים, החושף את מטרתה האמיתית של איראן: לקדם את תוכנית הגרעין הצבאית שלה ולהשיג נשק גרעיני.

"‏איראן מפרה באופן בוטה את התחייבויותיה המרכזיות במסגרת אמנת אי-הפצת נשק גרעיני (NPT), חוסמת את פקחי סבא"א, ומרחיבה באופן מסוכן את היקפי ורמות העשרת האורניום. זוהי נורת אזהרה חמורה. הקהילה הבינלאומית לא יכולה להרשות לעצמה לעצום עיניים. עליה לפעול במהירות ובנחישות כדי לעצור את איראן".

עוד כתב הנשיא הרצוג: "‏אסור לאיראן – שהיא ראש הנחש של הטרור וההרס במזרח התיכון – להגיע לנשק גרעיני. העולם חייב להתעורר ולפעול מיד, לפני שיהיה מאוחר מדי. חומרת הדו"ח אינה משאירה מקום להססנות".

maximize-image
מתקן גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

מוקדם יותר היום, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פרסמה דו"ח מיוחד על איראן ובו קבעה כי חל זינוק בכמות האורניום המועשר שבידי משטר האייתוללות לרמה של 60%, שקרובה מאוד ל-90% הדרושים לייצור נשק גרעיני. לפי הדו"ח הנרחב, כמות האורניום המועשר גדלה בכמחצית ל-408.6 ק"ג.

עקבו אחרינו גם ב-Google News