הרפובליקנים בסנאט פרסמו היום (שישי) הודעה ובה הדגישו כי הם תומכים במאמציו של טראמפ להבטיח שהסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה לא יגיע לידי חמאס: "האו"ם נכשל בהרחקת הסיוע", נכתב בחשבון ה-X.
"האו"ם נכשל בהרחקת הסיוע ההומניטרי שלו מידי חמאס, המשתמש בו למימון פיגועים על ישראל", נכתב והובהר, "הרפובליקנים בסנאט תומכים במאמציו של הנשיא טראמפ להבטיח שסיוע הומניטרי יגיע לתושבי עזה – ולא לטרוריסטים של חמאס".
הדבר מגיע בתגובה לטענות העולות ברחבי העולם כי קרן הסיוע הנתמכת על ידי ישראל וארצות הברית "פוגעת" בעזתים המגיעים לקבל את חבילות הסיוע. הרפובליקנים הדגישו כי הקרן החלה לפעול לאחר שהאו"ם נכשל בתפקידו, ומטרתה לוודא שהסיוע אכן יעבור לעזתים ולא ישמש את מחבלי חמאס לפעולות הטרור שלהם.

חרף איומי חמאס: אלפי עזתים נוהרים למרכזי חלוקת הסיוע
כזכור, ביום רביעי דווח כי בצל איומי חמאס וחרף הניסיונות להרתיע את הציבור העזתי, עשרות אלפי תושבים ברצועה נהרו למרכזי החלוקה שמפעילה חברה אמריקאית בשיתוף פעולה עם ישראל.
לאורך רוב תקופת הלחימה שלט חמאס בחלוקת מוצרי הסיוע ברצועה, מה שאִפשר לו לשמר אחיזה הדוקה באוכלוסייה. כעת, נדמה שישראל מנסה לשנות את כללי המשחק: "חמאס לא תהיה שותפה בחלוקת הסיוע", אמר דובר צה"ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי, שביקר באחד ממוקדי החלוקה טרם הגיעו אליהם העזתים.
