accessibility-icon
share-icon
דוד ליבי הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה
דוד ליבי הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

"נולד כחייל בעם ישראל": סבו של דוד ליבי הי"ד בריאיון מצמרר

רבקה שורק

רבקה שורק

ב סיון ה'תשפה (29.05.25)

11

6

like

0

dislike

סבו של דוד ליבי הי"ד שנפל בעזה, סיפר על הערכים שתמיד התוו את דרכו, המסירות הגדולה לארץ ישראל, והאישיות המיוחדת ומאירת הפנים שלו: "היה טוב לב בצורה מדהימה, ועשה הכל מתוך אהבה ונתינה"


הרב יעקב ליבי שנכדו דוד בן ה-19 נפל היום (חמישי) ברצועת עזה ספד לו בבכי קורע לב בריאיון ל-C14: "כל שליחות וכל דבר שהיה צריך הוא התנדב לעשות מתוך מסירות נפש אדירה. הוא יחסר מאוד לעם ישראל וארץ ישראל".

דוד חלם כל חייו להתגייס לקרבי, אולם משהגיע לגיל הגיוס גילה שהפרופיל שלו נמוך מדי לשם כך. "הוא חווה צער עצום" סיפר הסב. "ומשהחל לעבוד בעזה – הוא כל כך שמח שהוא יכול לעזור למלחמה של עם ישראל".

maximize-image
images-count1+
דוד ליבי עם חבריו בעזה | צילום: ללא

דוד הוכשר לעבודה בבאגר במהירות ומוטיבציה רבה: "היו לו ידי זהב והוא קלט הכל בזריזות. הוא עשה זאת כדי לסייע לעבודת הבנייה בארץ ישראל, מתוך שליחות ואהבה גדולה".

משהחל לפעול ברצועה כאזרח עובד צה"ל שסייע להריסת תשתיות הטרור, הסב הדואג שאל את נכדו האם חייו לא בסכנה. דוד, שאהבת עם וארץ ישראל היו תמיד נר לרגליו השיב לו בפשטות: "אני חייל של עם ישראל".

maximize-image
images-count1+
דוד ליבי הי"ד עם חבריו | צילום: ללא

"הייתי קורא לו ילד שנולד כחייל בעם ישראל וככה הוא עלה השמיימה" הוסיף הרב בקול חנוק. "הוא היה חייכן, וטוב לב בצורה מדהימה,  הוא לקח את בני הדודים שלו ועשה להם פעילויות ולימד אותם דברים, הכל מתוך אהבה ונתינה ורצון לעשות טוב".

הסב הכואב שיתף בתחושת האבל והצער האין סופי: "הוא עלה בסערה השמיימה. הבוקר אנחנו המומים. אנחנו עוד לא מעכלים את העניין אנחנו עוד לא מבינים את גודל החיסרון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News