גורם מדיני אישר היום (חמישי) כי ישראל מקבלת את מתווה וויטקוף שהוצג מוקדם יותר לארגון הטרור חמאס. ההסכם כולל שחרור 10 חטופים חיים ו-18 חטופים חללים בשתי פעימות, ביום הראשון וביום השביעי. ישראל תיסוג מרוב השטחים שכבשה ברצועה, אך לא מהפרימטר ומציר פילדלפי.
לא נקבע אופן חלוקת הסיוע, אבל נאמר שהאו"ם יחזור להיות מעורב בחלוקתו – זאת אומרת, שינוי השיטה שפועלת בהצלחה בימים האחרונים. 60 ימי הפסקת אש שבהם יתנהל מו"מ רציני על סיום המלחמה – ללא התחייבות מראש.

ערבות אמריקנית להפסקת האש ולקיום מו"מ על סיום המלחמה: הנשיא טראמפ יודיע באופן אישי על ההסכם. ביום העשירי חמאס יעביר דו"ח מפורט על מצב כל החטופים.
ישראל תשחרר 125 רוצחים אסירי עולם וכ-1,100 מחבלים עזתים בתמורה לחטופים החיים. 180 גופות של עזתים ישוחררו בתמורה ל-18 החטופים החללים.

מוקדם יותר היום, בארגון הטרור חמאס הודיעו כי הם קיבלו מהמתווכים את הצעת וויטקוף החדשה וכי הם לומדים אותה "באחריות ובאופן שיגשים את האינטרסים של עמנו, הסיוע לו והגשמת הפסקת אש קבועה ברצועה".
כזכור, אתמול בערב הערב נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס במהלך הצהרה שנשא בבית הלבן למספר נושאים הנוגעים למצב בעזה, עסקת חטופים אפשרית והיחסים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני לא מתוסכל ממנו".

"אנחנו מתמודדים עם כל המצב בעזה. אנחנו מספקים אוכל לתושבי עזה", אמר טראמפ והוסיף: "7 באוקטובר היה יום מאוד נורא – אנשים לא ישכחו גם את זה".
סטיב ויטקוף, שליחו של הנשיא טראמפ שנכח אף הוא בהצהרה, הכריז: "בהמשך היום נחשוף את ההצעה החדשה לעסקה. אנו מקווים להגיע להפסקת אש זמנית ולפתרון ארוך טווח". עוד הוסיף ויטקוף: "נביא הצעה חדשה ותנאים חדשים. הנשיא טראמפ יעבור על זה, יש תחושות טובות לגבי הפסקת אש זמנית בעזה״.
