לאחר תקופה של דיווחים, בישיבה מכרעת של מועצת היורוליג שהתקיימה היום (חמישי) הוחלט על הרחבת הליגה ל-20 קבוצות. בהודעת הרישמית נכתב כי "המועצה אישרה את ההצעה להרחיב את היורוליג של טורקיש איירליינס ל-20 קבוצות החל מעונת 25-26". כמו כן, נקבע כי "המועצה הסכימה להציג רשימה ראשונית של קבוצות משתתפות, בכפוף להשלמת כל הפורמליות הנדרשות".
הקבוצות שצפויות להצטרף עם הגדלת הליגה שלא מחזיקות כיום ברישיון הן ולנסיה ודובאי באקסטבול וכמובן זוכת היורוקאפ, הפועל תל אביב. כל הקבוצות שמצטרפות באמצעות הזמנות (wildcards) יקבלו רישיונות לשלוש שנים, בעוד הפועל תל אביב תקבל מקום לשנה אחת בזכות זכייתה במפעל המשני אבל האדומים לא הצליחו לזכות בחוזה תלת שנתי כפי שניסה לקבל עופר ינאי.
According to @Urbodo, EuroLeague's expansion from 18 to 20 teams, starting from the 2025-26 season, has been confirmed ✊🏀
Find out more details: https://t.co/V9ahU4bSko pic.twitter.com/2V4WJUxKZc
— BasketNews (@BasketNews_com) May 29, 2025
ב"באסקט ניוז" דווח כי ולנסיה, מונאקו, פרטיזן, הכוכב האדום בלגרד ובולוניה קיבלו רישיון לשלוש השנים הבאות. דובאי קיבלה חוזה אורך טווח ל-5 שנים. נזכיר כי מכבי ת"א משתתפת במפעל עם כרטיס קבוע עקב היותה מ-11 הקבוצות המייסדות.
עוד הוחלט בישיבה כי הפורמט (פליי אין, הצלבה ופיינל פור) יישמר, עם תוספת של שבועות כפולים כדי להתאים ללוח המשחקים המורחב, אך לא צפויה הפסקה לחלונות של פיב"א, מה שעשוי להקשות על נבחרות רבות במוקדמות הטורנירים השונים.
