accessibility-icon
share-icon
הפועל תל אביב זוכה ביורוקאפ | צילום: הפועל "שלמה" תל אביב
הפועל תל אביב זוכה ביורוקאפ | צילום: הפועל "שלמה" תל אביב

הוחלט: היורוליג תתרחב ל-20 קבוצות, הפועל ת"א לא תקבל רישיון

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

ב סיון ה'תשפה (29.05.25)

0

like

1

dislike

בישיבה מכרעת של מועצת היורוליג שהתקיימה הוחלט על הרחבת הליגה • ולנסיה וקבוצת הכדורסל החדשה של דובאי זכו להצטרף למפעל בעונה הבאה כמו גם הפועל תל אביב • האדומים זכו לחוזה לתקופה של שנה בלבד עקב זכייתם ביורוקאפ בעוד הקבוצה האמירתית זכתה לחוזה של 5 שנים


לאחר תקופה של דיווחים, בישיבה מכרעת של מועצת היורוליג שהתקיימה היום (חמישי) הוחלט על הרחבת הליגה ל-20 קבוצות. בהודעת הרישמית נכתב כי  "המועצה אישרה את ההצעה להרחיב את היורוליג של טורקיש איירליינס ל-20 קבוצות החל מעונת 25-26". כמו כן, נקבע כי "המועצה הסכימה להציג רשימה ראשונית של קבוצות משתתפות, בכפוף להשלמת כל הפורמליות הנדרשות".

הקבוצות שצפויות להצטרף עם הגדלת הליגה שלא מחזיקות כיום ברישיון הן ולנסיה ודובאי באקסטבול וכמובן זוכת היורוקאפ, הפועל תל אביב. כל הקבוצות שמצטרפות באמצעות הזמנות (wildcards) יקבלו רישיונות לשלוש שנים, בעוד הפועל תל אביב תקבל מקום לשנה אחת בזכות זכייתה במפעל המשני אבל האדומים לא הצליחו לזכות בחוזה תלת שנתי כפי שניסה לקבל עופר ינאי.

ב"באסקט ניוז" דווח כי ולנסיה, מונאקו, פרטיזן, הכוכב האדום בלגרד ובולוניה קיבלו רישיון לשלוש השנים הבאות. דובאי קיבלה חוזה אורך טווח ל-5 שנים. נזכיר כי מכבי ת"א משתתפת במפעל עם כרטיס קבוע עקב היותה מ-11 הקבוצות המייסדות.

עוד הוחלט בישיבה כי הפורמט (פליי אין, הצלבה ופיינל פור) יישמר, עם תוספת של שבועות כפולים כדי להתאים ללוח המשחקים המורחב, אך לא צפויה הפסקה לחלונות של פיב"א, מה שעשוי להקשות על נבחרות רבות במוקדמות הטורנירים השונים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News