נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (רביעי) כי רוסיה מרכזת כ-50 אלף חיילים בגבול עם מחוז סומי בצפון-מזרח אוקראינה, בניסיון להקים "אזור חיץ" בעומק של כ-10 קילומטרים. לדבריו, מדובר בהסלמה נוספת של הלחץ הרוסי, בין היתר באמצעות הצבת "החיילים הטובים ביותר" באזור קורסק הסמוך.
זלנסקי ציין כי חרף הריכוז הצבאי, לאוקראינה היו הצלחות מקומיות באזור. מוסקבה הגבירה את נוכחותה הצבאית בסומי בשבועות האחרונים, וקייב אישרה כי צבאה נסוג מארבעה כפרים סמוך לגבול. מושל מחוז סומי הדגיש כי התושבים פונו מראש וכי אין איום מיידי על אזרחים.

כ-56 אלף תושבים פונו עד כה מהאזור בשל התקפות יומיומיות מהצד הרוסי, כך לפי הודעת בכיר מקומי. במקביל, הזהירה קייב שרוסיה עלולה לפתוח במתקפה מחודשת גם על מחוז חרקוב, לאחר שריכזה כוחות בקרבת הגבול. קצין בצבא האוקראיני טען כי ניסיונות רוסיה להתקדם נכשלו עד כה.
ביום חמישי שעבר הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי התקבלה החלטה להקים "אזור חיץ ביטחוני" באזורים הגובלים בסומי, חרקוב וצ'רניהיב – דבר שמהווה אישור לכוונה לפעול לאורך הגבול.

זלנסקי התריע כי רוסיה מגייסת 40–45 אלף חיילים מדי חודש, לעומת גיוס של 25–27 אלף חיילים בלבד באוקראינה. הוא אמר כי הגידול במאמץ הרוסי מגיע דווקא כאשר ארה"ב מאותתת על רצון לקדם יוזמות להסכם, דבר שלדבריו מגרה את מוסקבה להחריף את הלחימה.
בתוך כך, המטכ"ל האוקראיני דיווח השבוע כי מניין ההרוגים הרוסים במלחמה מתקרב למיליון. לפי הערכות בוושינגטון, סך הנפגעים משני הצדדים כבר חצה את רף מיליון בני האדם.
