accessibility-icon
share-icon
הכור הגרעיני בבושהאר, ארכיון | צילום: רויטרס
הכור הגרעיני בבושהאר, ארכיון | צילום: רויטרס

איראן מציעה: נתיר לפקחים אמריקאים מסבא"א לבקר באתרי הגרעין

רון דויטש

רון דויטש

א סיון ה'תשפה (28.05.25)

3

0

like

0

dislike

בכיר איראני הצהיר כי טהראן עשויה להתיר לפקחים אמריקאים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבקר באתרי הגרעין שלה • לטענתו הדבר לא תואם את הנוהג שלא לקבל פקחים ממדינות עוינות, אך ייתכן שאיראן תאפשר זאת במידה ויושג הסכם


איראן תשקול לקבל ביקורים של פקחים אמריקאים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית באתרי הגרעין שלה במקרה של הסכם, כך אמר היום (רביעי) מוחמד אסלאמי, ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית אשר צוטט בערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל".

"נהוג שפקחים ממדינות עוינות לא מורשים להיכנס", אמר אסלאמי, אבל אם עסקה גרעינית תושג, אנחנו עשויים להרשות לפקחים אמריקאים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבקר באתרי הגרעין שלנו".

maximize-image
רפאל גרוסי, מנכ"ל סבא"א | צילום: שאטרסטוק

ההצהרה האיראנית מצטרפת להצעות נוספות אשר עולות בימים האחרונים במטרה להביא להתקדמות בשיחות הגרעין בין טהראן לוושינגטון. מוקדם יותר השבוע חבר פרלמנט איראני טען בשיחה עם התקשורת המקומית שעומאן – המשמשת כמתווכת במשא ומתן, הציעה שטהראן תקפיא את העשרת האורניום לשישה חודשים כצעד בונה אמון – דבר שהוכחש מאוחר יותר על ידי בכיר בצוות המו"מ.

ברקע לדברים, ובארצות הברית הבהירו כי על טהראן לקבל החלטה בקרוב החלטה בנושא. מוקדם יותר, המזכירה האמריקאית כריסטי נואם אמרה בנושא כי: "אנחנו לא מדברים על שבועות, חודשים או שנים עד שהנשיא טראמפ יקבל החלטה", אמרה. "האיראנים קיבלו מסגרת זמן מצומצמת מאוד- עניין של ימים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News