איראן תשקול לקבל ביקורים של פקחים אמריקאים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית באתרי הגרעין שלה במקרה של הסכם, כך אמר היום (רביעי) מוחמד אסלאמי, ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית אשר צוטט בערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל".
"נהוג שפקחים ממדינות עוינות לא מורשים להיכנס", אמר אסלאמי, אבל אם עסקה גרעינית תושג, אנחנו עשויים להרשות לפקחים אמריקאים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבקר באתרי הגרעין שלנו".

ההצהרה האיראנית מצטרפת להצעות נוספות אשר עולות בימים האחרונים במטרה להביא להתקדמות בשיחות הגרעין בין טהראן לוושינגטון. מוקדם יותר השבוע חבר פרלמנט איראני טען בשיחה עם התקשורת המקומית שעומאן – המשמשת כמתווכת במשא ומתן, הציעה שטהראן תקפיא את העשרת האורניום לשישה חודשים כצעד בונה אמון – דבר שהוכחש מאוחר יותר על ידי בכיר בצוות המו"מ.
ברקע לדברים, ובארצות הברית הבהירו כי על טהראן לקבל החלטה בקרוב החלטה בנושא. מוקדם יותר, המזכירה האמריקאית כריסטי נואם אמרה בנושא כי: "אנחנו לא מדברים על שבועות, חודשים או שנים עד שהנשיא טראמפ יקבל החלטה", אמרה. "האיראנים קיבלו מסגרת זמן מצומצמת מאוד- עניין של ימים".
